وزیر صمت وعده داد: ایجاد ۲ میلیون شغل تا چهار سال آینده

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت، صبح امروز، جمعه دوم مهرماه ماه در جریان سفر رییس جمهور و اعضای دولت به استان ایلام از چهار واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی شهرستان ایوان بازدید و در جهت رفع موانع و مشکلات این واحدها دستورات لازم را صادر کرد.

فاطمی امین روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان ایوان اظهار کرد: امسال به لحاظ اقتصادی سالی ویژه محسوب می شود و امیدواریم با تلاش و کمترین هزینه از این دوران گذار عبور کنیم.  تحول در بخش اقتصادی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است که باید با همدلی این امر مهم تقویت شود.

وی با بیان اینکه با تهیه سند راهبردی برنامه ها و منابع مالی و عملکردی، نحوه عملکرد مدیران ارزیابی می شود که این موضوع طی هفته های آینده در پنج استان کشور از جمله ایلام آغاز می شود، گفت: مدیران استانی ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی استان ها را شناسایی و مشکلات قابل حل را پیگیری کنند.

ایجاد اشتغال با تکمیل طرح های تولیدی نیمه تمام

وزیر صمت با بیان اینکه مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان ایوان قابل حل است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده با تکمیل طرح های تولیدی نیمه تمام، اشتغال چشمگیری ایجاد می شود.  کسری بودجه نیز به سبب کمبود منابع و افزایش هزینه هاست که با برنامه ریزی می توان این موضوع را نیز رفع کرد.

به گفته وی با افزایش تولیدات و توسعه بخش اقتصادی می توان عمران شهری شهرستان ایوان را حل کرد زیرا بخشی از هزینه های تولیدات از محل ارزش افزوده این واحدها پرداخت می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی استان ایلام، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته طی ۶ ماهه دوم سال جاری پنج میلیارد دلار تولیدات صنعتی داخلی بیش از سال گذشته به کشورهای خارجی صادر خواهد شد.

این بازدیدها از شرکت تعاونی ۲۴۵۱ سولفات پتانسیم، شرکت غشاء گستر و شرکت فولاد زاگرس و نورد ایوان انجام شد. شرکت فولاد زاگرس در سال ۹۲ کلنگ زنی شد که با ظرفیت تولید سالانه ۵٠٠ هزار تن فولاد اسفنجی فعال می باشد. در این واحد تولیدی ۱۶٠ نفر به صورت مستقیم و ۸٠٠ نفر غیر مستقیم مشغول کار هستند. کارخانه نورد ایوان غرب نیز در سال ۱۳۸۸کلنگ زنی و سال ۱۳۹٠ افتتاح شد و به بهره برداری رسید. در این واحد صنعتی نیز سالانه ۱۵٠ تا ۲٠٠ هزار تن میلیگرد آجدار فولادی تولید می شود و بیش از ۲٠٠ نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن مشغول کار می باشند. عمده محصولات این کارخانه ها به استان های همسایه ایلام صادر می شود.

وزیر صمت در سفر به ایوان ظهر امروز جمعه با تعدادی از خانواده های شهدای این شهرستان دیدار کرد.

ایجاد ۲ میلیون شغل تا چهار سال آینده در حوزه صنعت

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.