گانتس: اسرائیل باید قوی‌ترین ارتش در منطقه شود

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بنی گانتس، وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک یک میلیارد دلاری به سامانه "گنبد آهنین" این رژیم واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت که ارتش رژیم صهیونیستی باید قدرتمندترین ارتش در منطقه باشد تا بتواند با "دشمنانی" که آن را از هر جهت محاصره کرده‌اند، مقابله کند.

گانتس ادامه داد: دشمنان ما از جنوب، شمال و شرق و از دور و نزدیک، به تلاش خود برای آسیب رساندن به ما ادامه می‌دهند. بنابراین، ما باید به تقویت امنیت خود و تقویت اتحاد خود با جوامع یهودی و کشورها در سراسر جهان ادامه دهیم.

وی تاکید کرد که آمریکا بهترین دوست رژیم صهیونیستی است.

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع لایحه اعطای کمک یک میلیارد دلاری واشنگتن به رژیم صهیونیستی برای تقویت سامانه‌های گنبد آهنین را تصویب کرد.

طبق این گزارش، قرار بود این لایحه به همراه بودجه مورد بررسی قرار گیرد، اما با توجه به اختلافات بر سر بودجه، این موضوع با مخالفت شماری از نمایندگان مواجه شد.

در نتیجه لایحه اختصاص یک میلیارد دلار به گنبد آهنین اسرائیل به صورت لایحه جداگانه‌ای در دستور کار قرار گرفت و روز پنجشنبه این لایحه با ۴۲۰ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف به تصویب رسید.

این لایحه برای تصویب نهایی به سنای آمریکا ارسال می‌شود.

این لایحه درحالی تصویب شده است که مخالفت‌های فزاینده شماری از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نشست روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریور، هنگام بحث و بررسی بودجه دولت فدرال در بند تامین بودجه اضافی برای سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی موجب شد که این بند از لایحه بودجه موقتا حذف شود.

گانتس: اسرائیل باید "قوی‌ترین ارتش" در منطقه شود/آمریکا "بهترین دوست" ما است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.