پیش بینی هواشناسی؛ در این استان ها باران می بارد

محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: با توجه به نفوذ سامانه بارشی، امروز بارش پراکنده در استان‌های گلستان و اردبیل همچنین شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی داریم و در گیلان و مازندران بارش باران گزارش شده است. 

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۴ مهر بارش در استان‌های مازندران و گلستان بیشتر می‌شود و گستره بارش‌ها شمال خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را نیز دربرمی‌گیرد. 

وی افزود: همچنین روز یکشنبه در ارتفاعات شرق تهران و شمال سمنان بارش پراکنده داریم و این سامانه روز دوشنبه هفته جاری موجب بارش پراکنده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر و فردا و دوشنبه در شمال‌شرق کشور دمای هوا ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. 

وی افزود: دریای خزر از امروز تا صبح دوشنبه با توجه به وزش باد شدید مواج خواهد بود. 

اصغری ادامه داد: در سه رو زآینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان همچنین بخش‌هایی از هرمزگان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد داریم. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز و همچنین روز آینده وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک در ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمالی خلیج‌فارس پیش‌بینی می‌شود و بخش‌های شمالی و مرکز  خلیج‌فارس مواج خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۴ مهر در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک داریم و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری این شرایط جوی در نوار شرقی کشور حاکم است. 

اصغری افزود: از روز سه‌شنبه هفته جاری و همچنین روز چهارشنبه با شمالی شدن مجدد جریانات روی دریای خزر در استان‌ گیلان بارش باران ودر مازندران، گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که در این مدت بارش‌ها در گیلان شدت بیشتری دارد. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف، گاهی با وزش باد در بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۱۸ درجه خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمیته دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.