واکسن بکارید

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از بهداشت نیوز، محققان دریوسی ریورساید، درحال بررسی روش هایی برای وارد کردن mRNA واکسن فایزر و مدرنا به گیاهان خوراکی هستند.

mRNA واکسن در کلروپلاست‌ های این گیاهان ذخیره می‌شود و افرد با خوردن این گیاه، واکسن را به صورت خوراکی مصرف می‌کنند. محققان معتقدند کلروپلاست سلول های گیاهی می‌توانند ژن هایی را حمل کنند که بخشی از گیاه نیستند.در صورت موفقیت این طرح، حمل و نقل گیاهان حاوی واکسن درمسافت های طولانی راحت‌ تر می‌شود و این طرح برای کشورهای کم درآمد نیز مفید خواهد بود.

خوان پابلو ژیرالدو، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: این گیاهان تأثیر زیادی بر زندگی مردم می‌گذارند. فناوری mRNA مجموعه ابزاری را به بدن ارائه می‌دهد که قادر به ساخت پروتئین هایی است که ویروس کرونا برای آلوده کردن افرد استفاده کرده است. سپس این فناوری به بدن می‌آموزد که چگونه ویروس را از بین ببرد.

ترس از درد سوزن واکسن در بازو و دوران بهبودی بعد از آن مانع واکسینه شدن عده‌ زیادی می‌شود. به گزارش سیناپرس، اگر محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید (UCR) در ارائه فناوری واکسن RNA پیام رسان (mRNA) از طریق گیاهان خوراکی موفق شوند این کابوس به پایان می‌رسد.

گفتنی است، هضم گیاهان از تزریق واکسن راحت‌تر است و نیاز به نیروی کادر درمان ندارد. حمل و نگهداری آن نیز راحت ترخواهد بود زیرا واکسن باید در دمای بسیار سرد نگهداری شود. هم اکنون شرکت ها در تلاش هستند تا این فناوری را بر روی واکسن های دیگر، از جمله تزریق سالانه آنفولانزا به کارگیرند.

وی افزود: ما این فناوری را روی اسفناج و کاهو آزمایش می‌کنیم و در تلاش هستیم تا حتی افراد بتوانند آن را در باغ های خود پرورش دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.