اظهارات برجامی همسایه جنوبی

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امورخارجه عمان دوشنبه شب گفت: امیدواریم که مذاکرات وین در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به نتایج مورد نظر تمام طرف‌ها منجر شود.

 البوسعیدی که در نشست هفتاد وششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و از طریق ویدیو کنفرانس سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما مصرانه اعتقاد داریم که [بازگشت به برنامه هسته‌ای ایران] به سود منطقه و جهان خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسأله افغانستان پرداخت و گفت، مسقط امیدوار است که طرف‌های ذیربط در این کشور منافع ملت افغانستان و نیز امید آنان به برقراری صلح و ثبات، توسعه اقتصادی و اجتماعی براساس روابط مثبت با کشورهای همسایه و منطقه و جامعه جهانی را بر دیگر مسائل ترجیح دهند.

البوسعیدی درخصوص بحران یمن نیز اظهار داشت، عمان به تلاش‌ها همه جانبه خود با عربستان، نماینده سازمان ملل متحد و نماینده آمریکا در امور یمن و دیگر طرف‌های یمنی ذیربط برای پایان دادن به جنگ با برقراری آتش بس فراگیر، از سر گیری اقدامات بشردوستانه به ویژه در زمینه تامین غذا، مراقبت‌های پزشکی، دارو، سوخت و مسکن برای برادران یمنی ادامه خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.