درخواست سناتورهای آمریکایی از دولت بایدن  برای ایستادن مقابل نقض حقوق بشری بحرین

به گزارش پایگاه میدل ایست آی، یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی از دولت بایدن خواستند تا به بحرین برای پایان دادن به "سرکوب خشونت‌بار و سیستماتیک" شهروندانش فشار وارد آورد.

 گروهی متشکل از هفت سناتور آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده خواستند از قانون جهانی مگنیتسکی یا دیگر تحریم ها علیه اعضای دولت بحرین که "مسوول نقض‌های حقوق بشری فاحش" هستند، استفاده کند.

قانون مگنیتسکی از سرگئی مگنیتسکی، یک وکیل روس نام گرفته است که در سال ۲۰۰۹ زمانی که روی افشای معامله‌های مالیاتی فاسد کار میکرد، در بازداشت پلیس مسکو جان باخت. این قانون به رئیس جمهوری آمریکا اجازه میدهد تا تحقیقات به عمل آورده و بابت نقض‌های حقوق بشری شامل کشتارهای غیرقانونی تحریم اعمال کند.  

این سناتورهای آمریکایی گفتند: ما بیانیه داده‌ایم تا نگرانی‌های خود را در مورد وضعیت حقوق بشری مشکل آفرین دولت بحرین مطرح کنیم و استراتژی دولت شما را برای حل این مسئله با این متحد و شریک مهم خود را بهتر بشناسیم.

از زمان قیامهای بهار عربی در سال ۲۰۱۱، این پادشاهی سرکوب فراگیری علیه گروه‌های اپوزیسیون و فعالان حقوق بشری به راه انداخته است.

در گزارش امسال موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین (مستقر در لندن) آمده است که دستکم ۵۱ تن از سال ۲۰۱۱ به مرگ محکوم شدند و رهبران گروه‌های معترض با وجود وعده رهبری این کشور برای اجرای اصلاحات در زندان مانده‌اند.

این سناتورهای آمریکایی گفتند: معتقدیم وقتی که دوستان و شرکا راه خود را گم می‌کنند، مقامات آمریکایی باید مایل باشند حقایق سختی را بیان کنند، تا آنها بدانند که شما حقوق بشر را در کانون سیاست خارجی آمریکا قرار داده‌اید. بحرینی‌ها همچنان خواستار پاسخگویی هستند و اغلب برای امنیت خود و خانواده‌هایشان در معرض خطر زیادی قرار میگیرند. ما در کنار آنها هستیم و از شما و دولت بایدن-هریس می‌خواهیم که اصلاحات و احترام به حقوق اساسی بشر در بحرین و ثبات بیشتر در منطقه را ارتقا دهید.  

امضاکنندگان این نامه شامل سناتورهای دموکرات تمی بالدوین، شرود براون، پاتریک لهی، جف مرکلی، برنی سندرز و رون ویدن و سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.