فرمانده کردهای سوریه امیدوار به وعده بایدن

مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای قسد به روزنامه تایمز انگلیس گفت، نگرانی به دلیل آنچه در افغانستان روی داد ساکنان شمال شرق سوریه را دربرگرفته است.

او افزود: ما باید صادق باشیم بعد از خروج آمریکا از افغانستان مردم ترسیده بودند. آنها می‌ترسیدند به همان سرنوشت افغان‌ها گرفتار شوند.

کاخ سفید ژنرال فرانک مک‌کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا را در سفر غیرعلنی به شمال شرق سوریه فرستاد تا به آنها اطمینان شخصی بدهد.

عبدی در این مصاحبه از دفترش در نزدیکی شهر حسکه گفت: آنها به ما اطمینان دادند که شرایط اینجا مثل افغانستان نیست. آنها گفتند، سیاست آمریکا در اینجا کاملا متفاوت است.

آمریکا ۹۰۰ سرباز در شرق سوریه دارد و این نیروها به بهانه نابودی بقایای داعش در مثلث مرزهای ترکیه، عراق و مناطق تحت کنترل دولت سوریه برای کمک به قسد حضور دارند. این نیروها همچنین همانند سدی مقابل حملات ترکیه علیه کردها عمل می‌کنند.

عبدی افزود: ترجیح می‌دهم آمریکایی‌ها قول دهند تا زمان دستیابی به حل و فصل سیاسی نهایی برای درگیری‌های سوریه در کشور می‌مانند و حضور نظامی آمریکا آمال زیادی را برای موفقیت در به رسمیت شناختن تلاش طولانی کردها برای خودمختاریشان و نیز کنترل بر مناطق دوردست با اکثر ساکنان عربی در دو استان الرقه و دیرالزور به همراه خواهد داشت.

عبدی ادامه داد: به نظرم دولت بایدن دست‌کم قبل از تصمیم‌گیری‌ها در این مسائل بازنگری کند و به نظر دولت قبلی تصمیمات را از طریق توییتر می‌گرفت و امیدواریم این دولت به این شکل عمل نکند.

فرمانده کردهای سوریه دلخوش به وعده بایدن درباره گرفتار نشدن به سرنوشت افغان‌ها

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.