اعزام سامانه های موشکی روسیه به مرز صربستان

 تاس، روسیه اعلام کرده که نیروهای پدافند هوایی خود را برای تمرینات نظامی مشترک به صربستان اعزام خواهد کرد.

در این ارتباط یک مقام نظامی روسیه گزارش داد که وزارت دفاع این کشور سامانه‌های موشکی «پانتسیر» را به صربستان اعزام می‌کند تا در تمرینات نظامی موسوم به «سپر اسلاوی ۲۰۲۱» شرکت کنند.

اعزام نیروهای نظامی روسیه به این رزمایش همزمان با تشدید تنش‌ها در مرزهای صربستان صورت می‌گیرد.

تنش‌ها در مرز میان کوزوو و صربستان در روزهای اخیر زمانی تشدید شد که گروهی از صرب‌ها با به آتش کشیدن یک دفتر دولتی به ممنوعیت ورود خودروهای دارای پلاک صربستان به کوزوو اعتراض کردند.

همچنین ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در سخنانی با اشاره به تشدید تنش‌ها میان صربستان و کوزوو، از اتحادیه اروپا و ناتو خواست تا پریشتینا را وادار به تخلیه نیروهایش از شمال کوزوو کند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد: ما نگران بحران در حال گسترشی هستیم که در کوزوو مشاهده می‌کنیم.

وی در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، تاکید کرد: امروز مشخص است که شرایط هر لحظه در حال بدتر شدن است، بار دیگر تاکید می‌کنیم که نیروهای ناتو و اتحادیه اروپا در کوزوو با استفاده از اختیارات خود جلوی این مشکل را گرفته و مسئولیت کامل محافظت از غیرنظامیان و برقراری صلح و امنیت را بر عهده بگیرد.

زاخارووا تأکید کرد: وقت آن رسیده تا با تمام قوا کوزوو را وادار به عقب کشیدن نیروهای امنیتی خود از شمال این کشور کرده و نگذاریم این وضعیت به درگیری آشکار تبدیل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.