با این مواد غذایی از شر سردرد میگرنی خلاص شوید

تحقیقات نشان می‌دهد که ایجاد تغییرات در رژیم غذایی می‌تواند تجربه دردهای میگرنی را کاهش دهد. هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند تا حد زیادی به پیشگیری یا تسکین سردرد کمک کند. مهم است که رژیم غذایی خود را به خوبی مدیریت کنید تا به نحوی از بروز حملات میگرنی جلوگیری کرده باشید.

برای اینکه بتوانید برنامه تغذیه‌ای خود را متناسب با هدف کاهش دردهای میگرنی‌ تنظیم کنید، ما در این مطلب به شما سه ماده غذایی مفید و مؤثر در کاهش سردرد معرفی می‌کنیم.

۱.هندوانه بدنتان را هیدراته نگه می‌دارد

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند به تأمین آب لازم بدن کمک ‌کنند. هندوانه نیز حاوی مقادیر بالای آب است. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده تحقیقات، از هر سه نفر مبتلا به میگرن، یک نفر به دلیل کم‌آبی بدن دچار حمله‌ی میگرنی می‌شود. پزشکان معتقدند دریافت مایعات کافی برای تمام جوانب سلامتی از جمله میگرن مهم است.

۲. توت‌ها می‌توانند فشارهای سینوسی را کاهش دهند

خوردن غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان به کاهش تدریجی فشار سینوس کمک می‌کند. بلوبری، توت‌فرنگی، توت سیاه و تمشک همگی انتخاب‌های مفیدی هستند.

توجه داشته باشید میوه‌های کوچکتر چون بیشتر در معرض آلودگی سموم آفت‌کش‌ هستند، کارشناسان توصیه می‌کنند تا حد ممکن از انواع ارگانیک آن‌ها استفاده کنید.

۳.موز انرژی موردنیاز بدن را تأمین می‌کند

آیا به دنبال راهی هستید که بتواند سریع و آسان حمله‌ی میگرنی را برطرف سازد یا مانع افت شدید قند خون (هیپوگلیسمی) شود و از سردرد ناشی از آن پیشگیری کند؟

پزشکان پیشنهاد می‌کنند به جای اینکه سراغ مواد غذایی فرآوری‌شده مانند گرانولا یا آب‌نبات بروید، موز مصرف کنید. پزشکان تغذیه معتقدند "موز یک ماده غذایی عالی برای بازیابی سریع انرژی است و چون سرشار از منیزیم است، می‌تواند برای افراد مبتلا به سردرد مفید باشد."

علاوه بر این، موز حدود ۷۴ درصد آب دارد که با مصرف این میوه، از مزایای هیدراتاسیون یا آب‌رسانی هم بهره‌مند می‌شوید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.