طالبان: داشتن نماینده درسازمان ملل حق ما است

سهیل شاهین سخنگوی طالبان که از سوی این گروه به عنوان فرستاده‌اش به سازمان ملل منصوب شده، پیشتر در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک اظهار امیدواری کرده بود که به زودی افغانستان را در این سازمان بین‌المللی نمایندگی کند.

شاهین در بیانیه‌ای که به دست اسپوتنیک رسید گفت: "امارت اسلامی افغانستان" تنها نماینده واقعی افغانها است و واقعیتهای میدانی آن را ثابت کرده‌اند.طبق قوانین بین‌المللی داشتن نماینده درسازمان ملل حق ما است و من از سازمان ملل می‌خواهم حدود ۴۰ میلیون افغان را از نماینده داشتن در این سازمان محروم نکند.

او اظهار کرد: طالبان با گرفتن کرسی در سازمان ملل خواهد توانست به آسانی در هماهنگی با جامعه بین‌المللی کمکهای انسانی را به مردم افغانستان تحویل دهد.

در این بیانیه عنوان شد: زمستان شروع شده است، این مسئولیت همه است که کمکهای انسانی به هر افغان را تسهیل کند. درهای ما به روی همکاری باز است و ما حاضر به همکاری با هر سازمان بین المللی از این بابت هستیم.

چند روز پیش طالبان اعلام کرد که غلام اسحاق زی، فرستاده دائم دولت سرنگون شده قبلی افغانستان در سازمان ملل و از منتقدان صریح این گروه شبه نظامی رادیکال، دیگر نماینده افغانستان در این سازمان بین المللی نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.