این ۶ استان امروز و فردا بارانی می‌شوند

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز و فردا در گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و برخی نقاط مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شنبه و یکشنبه در گیلان و برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی بارش رخ می‌دهد، افزود: دوشنبه در برخی نقاط گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غرب مازندران بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با توجه به پیش بینی حرکت غرب سوی چرخند حاره‌ای در شمال اقیانوس هند، انتظار می‌رود از اواخر وقت جمعه این توفان به سواحل جنوب شرق سیستان و بلوچستان نزدیک شود و از این رو شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه نوار ساحلی رگبار و رعد و برق شدید همراه با وزش باد خیلی شدید رخ دهد.


وی همچنین گفت: طی دو روز آینده در بعضی ساعات، سرعت وزش باد در خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور دور از انتظار نیست. شنبه و یکشنبه وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور پیش بینی می‌شود. پنج شنبه و جمعه دریای خزر و از ظهر جمعه تا عصر شنبه خلیج فارس مواج و از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه با توجه به نزدیک شدن چرخند حاره‌ای دریای عمان مواج و توفانی خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ مهر) صاف و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۰مهر) صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۳ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۴ و ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.