هشدار  پلیس به بادیگاردهای سلبریتی‌ها!

 

بارها توسط پلیس عدم وجاهت قانونی کار  بادیگاردهای شخصی  اعلام شده اما باز هم هر از چندگاهی حضور این افراد دور و بر سلبریتی‌ها، پر سر و صدا و خبرساز می‌شود و آنطور که معلوم است، اینگونه افراد با وجود هشدار پلیس، منع آنچنانی برای فعالیت خود ندارند!

در چند روز گذشته فیلم‌هایی از حضور یک  سلبریتی  در مراسم افتتاحیه یک فروشگاه در مرکز تهران منتشر شد، فارغ از تجمعی که با وجود تدام شیوع کرونا در خیابان‌های اطراف فروشگاه مذکور و داخل آن شکل گرفت، حضور و فعالیت افرادی در قالب "بادیگارد" در این مراسم، قابل تامل است.

در این فیلم‌ها، افرادی با ظاهری درشت‌اندام، کت و شلوارهای مشکی‌رنگ و ... دیده می‌شدند که به نوعی بادیگارد سلبریتی مذکور در این مراسم شده و راه را برای عبور این فرد باز می‌کنند!

البته همراهی بادیگاردها با سلبریتی‌ها تازگی ندارد و چندین سال است که در مراسم‌های مختلف شاهدیم افرادی تحت عنوان بادیگارد و با اوصاف ذکر شده، سلبریتی‌ها را همراهی می‌کنند، موضوعی که بارها و بارها، با واکنش پلیس همراه بوده است.

بنابر گفته فرماندهان نیروی انتظامی، هیچ‌کس اجازه ندارد با علامت و تجهیزات خاص، شخصی را تحت عنوان بادیگارد همراهی کند و اینگونه رفتارها غیرقانونی و قابل پیگرد است.

سردار محمد شرفی؛ جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی و رئیس سابق پلیس پیشگیری، درباره  استفاده برخی سلبریتی‌ها از اشخاصی به عنوان بادیگارد و قانونی یا غیرقانونی بودن این اقدام به تسنیم گفته بود: براساس قوانین و مقررات، موضوعی با عنوان بادیگارد به صورت رسمی و قانونی تعریف نشده است؛ هر کسی از این عنوان استفاده کند یا رفتارهایی شبیه به بادیگاردها داشته باشد، حتماً مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد و پلیس نیز مکلف به برخورد با چنین مواردی است.

سردار حسین رحیمی؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز درباره استفاده از وسایل دفاع‌شخصی توسط افرادی که با عنوان بادیگارد فعالیت دارند به تسنیم گفته بود: پلیس هیچگونه امکانات دفاع‌شخصی به افرادی که با عنوان بادیگارد اقدام به فعالیت می‌کنند، نداده و نخواهد داد.

وی متذکر شده بود: ممکن است فردی بخواهد از شخص دیگری در رفت‌وآمدهایش استفاده کند اما بادیگاردها هیچ رسمیت و مجوزی ندارند.

حفاظت از شخصیت‌ها در نیروی انتظامی بر اساس ضوابط خاص و قوانین کشور است و حفاظت از شخصیت‌ها، با توجه به این ضوابط انجام می‌شود، به همین دلیل هر فردی که نیاز به حفاظت داشته باشد باید روال قانونی آن را طی کند.

در صورتی که بارها توسط پلیس، عدم وجاهت قانونی کار اینگونه افراد اعلام شده اما باز هم هر از چندگاهی حضور افرادی به عنوان بادیگارد دور و بر سلبریتی‌ها، پر سر و صدا و خبرساز می‌شود و آنطور که معلوم است، اینگونه افراد منع آنچنانی برای فعالیت خود ندارند و این سؤال که مطرح می‌شود که چرا در برخورد با فعالیت غیرقانونی این افراد و شرکتهایی که فعالیت آنها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، مماشات صورت می‌گیرد؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.