نظر رهبری استفاده از عراقچی در شورای راهبردی بود

به گزارش شورای راهبردی روابط خارجی ایران، در پی انتصاب سید عباس عراقچی به عنوان دبیری شورای راهبردی روابط خارجی سید کمال خرازی با ارائه توضیحاتی درباره نحوه گزینش وی، گفت: یکی از سیاست‌های حکیمانه مقام معظم رهبری استفاده از نیروهای قابلی است که در پی تغییر دولت‌ها با افراد جدید جایگزین می‌شوند.

وی افزود: این سیاست همواره مد نظر معظم له بوده است و بدین ترتیب از نیروهایی که حاصل سال‌ها سرمایه‌گذاری و تجربه هستند در مناصب، مجامع و شوراهای مختلف استفاده شده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: ترکیب شورای راهبردی روابط خارجی نیز از نیروهایی است که در گذشته مسئولیت‌های بالایی داشته‌اند و پس از اتمام دوره مسئولیت به عضویت شورا در آمده‌اند.

خرازی اعلام کرد: نظر مقام معظم رهبری در مورد عراقچی نیز این بوده است که از او در شورا استفاده شود، از این رو برای دبیری شورا در نظر گرفته شد و اکثر اعضای شورا نیز با شناختی که از توانایی‌های او دارند و با اطلاع از نظر مقام معظم رهبری از این گزینش استقبال کردند، گرچه مراسم رای‌گیری رسمی صورت نگرفت.

وی گفت: به هر صورت، امیدوارم او بتوانند به نحو احسن از عهده وظایفی که بر عهده دبیر شوراست برآیند و اعتماد موجود را همچنان حفظ کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.