انتقاد کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل

یک مقام وزارت خارجه کره شمالی ضمن انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل، این نهاد بین المللی را به اجرای استانداردهای دوگانه در مورد فعالیت های نظامی متهم کرد.

به گزارش "کی سی ان ای"، خبرگزاری مرکزی کره شمالی، یک مقام بلندپایه وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی را متهم به تجاوز به حاکمیت این کشور کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست انگلیس، آمریکا و فرانسه روز جمعه در خصوص پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی نشست ویژه ای برگزار کرد.

پرتاب اخیر کره شمالی که یک موشک مافوق صوت Hwasong-۸ را آزمایش کرد ششمین پرتاب موشکی این کشور در سال ۲۰۲۱  بود کره شمالی در ۲۵ شهریور، ۲ موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. این موشک ها حدود ۸۰۰ کیلومتر در ارتفاع ۶۰ کیلومتری یا بیشتر پرواز کردند. پیونگ یانگ در روزهای ۲۱ و ۲۲ شهریور نیز موشک‌های کروز دوربرد را آزمایش کرد.

«جو چول سو»  مدیر بخش سازمان های بین المللی وزارت خارجه کره شمالی در این بیانیه گفته است که نشست شورای امنیت به معنای "جهل آشکار و تجاوز ناخواسته" به حاکمیت این کشور و "تحریک جدی غیرقابل تحمل" است.

او افزود: شورای امنیت در حالیکه در مورد تمرینات نظامی مشترک آمریکا و آزمایش تسلیحات با متحدانش سکوت کرده است فعالیت های "دفاع شخصی" شمالی را مورد انتقاد قرار می دهد.

این مقام کره شمالی هشدار داد که اگر شورای امنیت به نقض حاکمیت کره شمالی ادامه دهد، ممکن است عواقبی را در پی داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.