آخرین آمار جهانی مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا

به گزارش رویترز، در هفته پیش  در سراسر جهان به صورت میانگین ۸،۰۰۰ نفر، یعنی در هر دقیقه ۵ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.در حالی که بیش از یک سال طول کشید تا تعداد قربانیان کوید-۱۹ به ۲.۵ میلیون نفر برسد ، ۲.۵ میلیون مورد بعدی در کمتر از هشت ماه ثبت شده است.

مرگ و میر جهانی ناشی از کوید-۱۹ در روز جمعه یک اکتبر  از مرز ۵ میلیون نفر عبور کرد و افرادی که واکسناسیون نشده‌اند، بیش از پیش در معرض سویه خطرناک دلتا جان خود را از دست می‌دهند.

این درحالی است که در مقابله با این سویه خطرناک، واکسیناسیون کشورهای ثروتمند و فقیر به صورت نابرابر انجام گرفته است و همچنین در برخی کشورهای غربی نسبت به واکسیناسیون تردیدهایی وجود دارد.

یشتر از نیمی از مرگ و میر جهانی گزارش شده در بازه یک هفته مربوط به آمریکا، روسیه، برزیل، مکزیک و هندوستان بوده است.

بر اساس آمار تحلیلی رویترز در حالی که بیش از یک سال طول کشید تا تعداد قربانیان کوید-۱۹ به ۲.۵ میلیون نفر برسد ، ۲.۵ میلیون مورد بعدی در کمتر از هشت ماه ثبت شده است.

در هفته پیش  در سراسر جهان به صورت میانگین ۸،۰۰۰ نفر، یعنی در هر دقیقه ۵ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

در روزهای اخیر تمرکز سازمان‌های بین المللی بر تامین واکسن برای کشورهای فقیر بوده است، چرا که بسیاری از این کشورها هنوز موفق به دریافت دز اول نیز نشده‌اند. این در شرایطی است که کشورهای ثروتمند زیادی در حال ارائه دز یادآور به شهروندان خود هستند. طبق آمارهای اخیر، حدود نیمی از جمعیت دنیا هنوز دز اول واکسن را دریافت نکرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.