وزش باد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در جنوب

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ادامه فعالیت سامانه چرخند حاره‌ای شاهین، امروز در نیمه غربی تنگه هرمز افزایش سرعت باد تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت باد لحظه‌ای با بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، داریم.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور و آخرین وضعیت طوفان حاره‌ای اظهار داشت: امروز با ادامه فعالیت سامانه کم فشار حاره‌ای در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید و وزش باد خیلی شدید داریم و دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم و طوفانی است.

وی افزود: با ادامه فعالیت سامانه چرخند حاره‌ای شاهین امروز در نیمه غربی تنگه هرمز، افزایش ارتفاع موج بین ۳ تا ۴ متر، وزش باد شدید، افزایش سرعت باد تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت باد لحظه‌ای با بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، بارش شدید باران و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز دوشنبه‌ افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر در فراساحل همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد خیلی شدید در نواحی فراساحلی ‌در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این راستا اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی‌، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و غرق شدن شناگران پیش‌بینی و ‌توصیه می‌شود ممانعت از ترددهای دریایی به‌ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی و ممانعت از شنا در دستور کار باشد.

وی افزود: اواخر وقت امروز شدت و گستره فعالیت بارشی سامانه در مناطق مذکور کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران و گیلان ابرناکی و بارش پراکنده داریم و از بعدازظهر دوشنبه تا روزهای پایانی هفته با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و سواحل خزر بارش باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و به تدریج در روزهای پایانی هفته شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان افزود: از سه‌شنبه ۱۳ مهر تا پایان هفته در نوار شمالی کشور کاهش دما بین ۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امروز و فردا در شمال شرق و شرق کشور خصوصا زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۷ و ۱۹ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.