عضو هیئت رئیسه مجلس به آذربایجان و ترکیه: از سرنوشت افغانستان درس
بگیرید!

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آذربایجان و ترکیه از سرنوشت افغانستان درس بگیرند و خاک خود را جولانگاه کشورهایی مثل آمریکا و رژیم نامشروعی مثل رژیم صهیونیستی نکنند

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد برخی تحرکات صورت گرفته در شمال ‌ غرب کشور و در خاک جمهوری آذربایجان گفت: منطقه غرب آسیا به خاطر ذخایر انرژی و همینطور موقعیت سوق‌الجیشی همواره مورد طمع کشورهای فرامنطقه‌ای بوده و آنها سعی داشتند به بهانه‌های مختلف برای خود جاپایی در منطقه پیدا کنند.

وی افزود: تجربه کشورهای مختلف در منطقه نشان می‌دهد که هر کشوری که برای حل مسائل داخلی خود و یا حل مشکلاتش با دیگر کشورهای منطقه، به کشورهای فرامنطقه‌ای متصل شده، هیچ ثمری به جز پرداخت هزینه‌های گزاف برای این کار خود نداشته است. 

وی اظهار داشت: تجربه افغانستان و موارد مشابه همگی از این امر حکایت دارد که کشورهای فرامنطقه‌ای و رژیم نامشروعی مثل رژیم صهیونیستی تنها به دنبال غارت منابع و ثروت کشورهای منطقه هستند و به هیچ‌وجه رفع مشکلات منطقه در برنامه کاری آنها نیست. 

یوسفی خاطرنشان کرد: اوباما و ترامپ قمارباز به دنبال استقرار حکومت مورد نظر خود در سوریه بودند اما امروز می‌بینیم که از اوباما و ترامپ و دست‌نشانده‌هایش در سوریه خبری نیست و محور مقاومت است که در آنجا بر اوضاع مسلط است. 

وی افزود: کشورهای ترکیه و آذربایجان باید از سرنوشت کشورهایی مثل سوریه و افغانستان درس بگیرند و خاک خود را محلی برای استقرار رژیم نامشروعی مثل رژیم صهیونیستی قرار ندهند. 

وی اظهار داشت: آقای اردوغان به خاطر داشته باشد آن روزی که تعدادی از افسران ارتش این کشور با تحریک و حمایت آمریکا اقدام به کودتا کرده بودند ایران بود که به آن پناه داد و به او کمک کرد تا دوباره به قدرت بازگردد. همین یک مورد به خوبی نشان می‌دهد که چه کسی دوست ترکیه و آذربایجان و کشورهای منطقه است و چه کسی دشمن.

یوسفی خاطرنشان کرد: بهتر است آقای اردوغان هراز چندگاهی دفتر خاطرات خود را ورق بزند و از تجربیات گذشته خود درس بگیرد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.