قیمت نجومی بلیت هواپیمای تهران- مشهد!

 هرسال همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) و روزهای پایانی ماه صفر بلیت‌های هواپیما، قطار و حتی اتوبوس و از طرفی نرخ هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و مراکز اقامتی با افزایش چندبرابری روبه رو می‌شوند و زائران برای سفر به مشهد مقدس باید هزینه‌های چندبرابری را پرداخت کنند. هرچند برخی مسئولان معتقدند قیمت‌ها افزایش نیافته اما بسیاری از مردم نسبت به این افزایش خودسرانه شاکی هستند.

مجیدفرقانی، دبیر انجمن صنفی خدماتی مسافری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس ضمن نارضایتی از عدم نظارت کافی بر نرخ بلیط  هواپیما اظهارداشت: در یکی دو ماه اخیر نرخ بلیت به شدت افزایش پیدا کرده است و در دهه آخرماه صفر و تعطیلات این روزها و افزایش ورود زائران به مشهد نیز این افزایش قیمت متاسفانه چند برابر شده و دلیل آن عدم نظارت کافی به این مقوله است.

وی‌گفت: با وجود اینکه حرف از نظارت می‌شود اما در عمل نظارتی وجود ندارد و بسیاری از قیمت‌های بلیت هواپیما به شدت افزایش پیدا کرده است.

فرقانی با بیان اینکه آمار دقیق این افزایش قیمت‌ها هنوز مشخص نیست عنوان کرد: پس از تعطیلات و اعلام شکایات از افزایش بهای بلیت‌ها به طور مشخص گرانفروشی‌ها آشکار می‌شود.

فرقانی با ابراز تأسف از اینکه همه ساله شاهد چنین بی نظمی‌هایی در حوزه حمل و نقل هستیم، تاکید کرد: با وجود این مشکلات و افزایش قیمت ناگهانی و بی رویه در دهه آخر ماه صفر هنوز هم این روند ادامه دارد و متاسفانه مسئولان رسیدگی نمی‌کنند در صورتی که علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد و مسئولانی که همه ساله آگاه به چنین بی‌نظمی‌هایی هستند، قبل از پیش آمدن این بی‌نظمی‌ها باید به فکر چاره باشند.

هرساله شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما و قطار و کمبود آن هستیم

اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار داشت: باوجود اینکه همه مسئولان حوزه حمل و  نقل کشور نسبت به افزایش مسافران قطار و هواپیما در آستانه اربعین و ۲۸صفر آگاه هستند، اما هر سال با مشکلات مشابهی نظیر کمبود و افزایش قیمت بلیط هواپیما و قطار مواجه می‌شویم که نشان دهنده نبود برنامه ریزی مناسب در این حوزه است.

وی ضمن ابراز تأسف از افزایش قیمت بلیط هواپیما و قطار در آستانه ۲۸صفر و رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام رضا(ع) تصریح کرد: این افزایش قیمت‌های سیستم حمل و نقل به مقصد مشهدمقدس آن‌هم در آستانه ۲۸صفر، شهادت امام رضا(ع) به هیچ عنوان پذیرفته نیست. 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: بی شک مجلس با کمک سایر دستگاه‌های نظارتی به موضوع افزایش قیمت بلیط به مقصد مشهد مقدس ورود جدی می‌کند.

سازمان تعزیرات و وزارت راه و شهرسازی پاسخگوی بی‌نظمی‌ها باشد

حسین زهی با بیان اینکه به علت ظرفیت محدود قطار و هواپیما متاسفانه بسیاری از زائران امام هشتم(ع) در سراسر کشور با مشکلات متعددی برای تهیه بلیت سفر به مشهد الرضا(ع) مواجه هستند، تاکیدکرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی این  نابسمانی‌ها باشند، همچنین سازمان تعزیزات حکومتی نیز باید با آژانس‌های مختلفی که به این افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند، برخورد کند.

امسال نرخ اقامتگاه‌های مشهد در روزهای پایانی ماه صفر افزایش نداشته است

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری میراث فرهنگی استان خراسان رضوی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت:خوشبختانه با توجه به روند نزولی آمار مبتلایان به کرونا امسال نسبت به سال گذشته اقامت‌گاه‌های مشهد نسبت به سال گذشته بیشتر اشغال می‌شود که این رقم به ۷۰ درصد می‌رسد.

وی، میانگین درصد اشغال در هتل‌ها تا نیمه نخست تیرماه ۶۰ درصد، برای هتل‌ آپارتمان‌ها ۷۳.۳ درصد، برای مهمان‌پذیرها ۷۶ درصد، برای خانه‌ مسافرها را ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: به طور میانگین برای تمام واحدهای اقامتی مشهد ۶۹.۸ درصد گزارش شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: البته برخی اقامتگاه‌ها شامل هیئت‌ها و حسینه‌ها می‌شود که  اگر چه زیر نظر ما نیستند اما چنانچه این اماکن بدون مجوز باشند و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود،نظارت می‌کنیم و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

بیدخوری با اشاره به وضعیت بهتر آمار مبتلایان بیماری کرونا در مشهد، تاکید کرد:رعایت این‌ موارد نوعی تمرین است تا در دوران پساکرونا وضعیت بهتری داشته باشیم. اگر واکسیناسیون کرونا با سرعت بیشتری انجام شود قطعا صنعت گردشگری وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

وی از افزایش ورود زائران در روزهای پایانی ماه صفر به مشهد خبر داد و گفت: ما تاکنون افزایش نرخی نداشته ایم و همچنین با توجه اعلام ستاد کرونا ممنوعیت فعالیت نیز نداشته ایم.

بیدخوری تصریح کرد: در روزهای پایانی ماه صفر نظارت‌های ما با همکاری  ۵۹ بازرس تشدید می‌شود. بر همین اساس ستاد اجرای خدمات در طبرسی برای رسیدگی به شکایات مردمی دایر است تا بلافاصله به شکایات رسیدگی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.