جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با همتای ارمنی اش

در این ملاقات عبداللهیان ضمن اشاره به مذاکرات مفید و سازنده رئیس جمهور کشورمان با نخست وزیر ارمنستان در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان اظهار داشت: ما مرزهای خود با ارمنستان را مرزهایی برای تعامل و همکاری از جمله در ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌دانیم. وی ضمن تاکید بر عزم قطعی تهران برای گسترش همه جانبه روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، ابراز امیدواری نمود با همکاری مشترک طرح ها و پروژه های اقتصادی بر روی زمین‌مانده عملیاتی شده و نواقص و مشکلات مسیر جاده‎ای میان دو کشور به سرعت رفع گردد تا تجارت میان دو کشور به سطح جدیدی گسترش یابد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه ارمنستان نیز با تاکید بر روابط دوستانه دیرینه میان دو ملت اظهار داشت: تحولات سریع منطقه و جهان موجب شده است مقامات عالی دو کشور به تناوب و در فاصله کم با یکدیگر ملاقات نمایند. وی گفت متاسفانه دخالت طرف‌های ثالث در بحران قفقاز موجب حضور نیروهای تروریست از عراق و سوریه در منطقه شده است. وی گفت ارمنستان آمادگی باز شدن مسیرهای مسدود شده را دارد ولی برخی سنگ‌اندازی‌ها ابن روند را کند کرده است.

آرارات میزوریان موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غیر قابل قبول بودن تغییر مرزهای بین المللی را مورد تقدیر قرار داد و آن را بسیار مهم ارزیابی نمود. وی ضمن برشمردن اقدامات کشورش برای تسهیل در مسیر تجارت دو کشور، علاقه مندی دولت ارمنستان به فعالیت تجار و متخصصین فنی ایران در بازار آن کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور تروریست ها در منطقه نیز تاکید کرد: متأسفانه به دنبال تنش‌ها در منطقه قفقاز جنوبی، شاهد حضور تروریست‌های خارجی و فعالیت‎های مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه هستیم.  البته تهران اجازه نخواهد داد نیروهای تروریست و رژیم صهیونیستی به روابط خوب ایران با همسایگان خدشه‌ای وارد نمایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.