از زلزله کوهرنگ چه خبر؟

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، خسرو کیانی سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان کوهرنگ پس از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری صبح روز دوشنبه، گفت: مردم در خانه‌های مسکونی خود ساکن هستند و تاکنون نیازی به اسکان اضطراری پیدا نشده است.

وی افزود: وضعیت خسارت‌های وارده به خانه‌های مسکونی شهرستان کوهرنگ به شکلی نیست که غیرقابل سکونت باشد و با ارزیابی‌های انجام شده، خانه‌ای که به طور کامل آوار شده باشد، گزارش نشده است. خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد ارزیابی شده از این رو همچنان قابل سکونت هستند، اما با این وجود جمعیت هلال‌احمر در منطقه مستقر است و در صورت ضرورت و نیاز به اسکان اضطراری، تجهیزات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

کیانی با بیان اینکه ترس و هراسی بین مردم شهرستان در خصوص زلزله‌های احتمالی و پس‌لرزه‌ها وجود ندارد و روحیه بالای عشایری و روستایی مردم منطقه به گونه‌ای است که با این حادثه سازگار شده‌اند، خاطر نشان کرد: موردی از ترس و دلهره و یا بیرون ماندن خانواده‌ها از خانه‌های خود گزارش نشده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از وقوع ۲۹ پس‌لرزه پس از زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری صبح دوشنبه چلگرد خبر داد و گفت: برخی از این پس‌لرزه‌ها قابل احساس نیست و بزرگی آن به کمتر از سه ریشتر می‌رسد.

کیانی از بررسی تخصصی خسارت‌های وارده به منطقه از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: بیشترین خسارت وارد شده به منازل مسکونی است و علاوه‌بر آن خسارت‌هایی بر تاسیسات زیربنایی از جمله شبکه‌های آب و ابنیه فنی راه‌ها گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد استان چهارمحال و بختیاری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیکترین مراکز استانها به محل وقوع این زلزله شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

این زلزله خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت و تنها منجر به مصدومیت ۱۲ نفر از اهالی منطقه شد که ۱۰ نفر از این مصدومان ترخیص شده و مشکلی ندارند اما یکی از حادثه‌دیدگان بستری شده در بیمارستان کاشانی شهرکرد حال عمومی وخیمی دارد و به گفته مسوولان احتمال قطع عضو این مصدوم وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.