افزایش میانگین ارزش معاملات خرد؛

سهم 30 درصدی معاملات خرد از کل معاملات بورس

کدخبر: ۴۴۵۱۱۴
میانگین ارزش معاملات خرد در 3 روز ابتدای هفته نسبت به میانگین هفته گذشته 17.5 درصد افزایش یافته و 30 درصد ارزش معاملات کل روزانه بورس را تشکیل می‌دهد.
سهم 30 درصدی معاملات خرد از کل معاملات بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، روز دوشنبه ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 44 هزار و 73 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 188 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت 36 هزار و 563 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد 477 درصدی داشته است. 84 درصد از ارزش معاملات بازار به اوراق بدهی اختصاص داشت که در 6 ماه اخیر بی‌سابقه است.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام نیز با افت 22 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 178 میلیارد تومان رسید. 

سهم 30 درصدی معاملات خرد

میانگین ارزش معاملات خرد بازار در سه روز گذشته 7 هزار و 433 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته هزار و 104 میلیارد تومان بیشتر است که رشد 17.5 درصدی را نشان می‌دهد. 

همچنین به طور متوسط در 3 روز اخیر ارزش معاملات خرد سهام 30 درصد ارزش کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد. 

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد کدما (شرکت معدنی دماوند) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات کدما 198 میلیارد تومان بود.

پس از کدما، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و شبندر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد برکت و شتران در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد 965 میلیون و 226 هزار و 995 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خبهمن تعلق داشت. دو نماد خساپا و شبندر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید