انتقاد فعال اصولگرا از حذف و تغییر افراطی مدیران در دولت

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تغییرات مدیران در کشور ما به صورت افراطی توسط دولت ها انجام می گیرد و نیاز است که در این زمینه به یک تعادل برسیم.

محمدجواد آرین منش با بیان اینکه با تغییر سیاست ها و برنامه های دولت ها طبیعی است که در مدیریت های عالی کشور تغییراتی رخ بدهد، اظهار کرد: به هر حال رئیس جمهور جدید انتخاب شده و برنامه های متمایزی نسبت به دولت پیشین دارد و طبیعی است به وزرایی نیاز دارد که با برنامه های او هماهنگ باشند؛ بنابراین تغییر مدیران در سطح وزرا، معاونان وزرا و مدیران کل غیرعادی نیست.

وی ادامه داد: با این حال تغییر در بدنه کارشناسی یا مدیران پایینی دستگاه های اجرایی امر ناپسندی است؛ چرا که آنها کار تخصصی انجام می دهند و موظف به اجرای دستورات مافوق هستند و لزومی به تغییرات گسترده در این سطح نیست، اما شاهدیم گاهی تغییرات تا رده آبدارچی یک دستگاه هم تسری پیدا می کند که این کار موجب اختلال در امور آن دستگاه می شود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر مدیران عالی استان ها نیز امر قابل پذیرشی است، تصریح کرد: با این حال تغییر کارشناسان و مدیران رده پایین توسط استانداران امر مفیدی نیست. در همه کشورهایی که دموکراسی را تجربه می کنند تغییرات مدیران در سطوح عالی رخ می دهد نه در سطوح میانی.

آرین منش با بیان اینکه برای جلوگیری از تغییر گسترده مدیران نیازمند قانون نیستیم، گفت: به هر حال این تغییرات گسترده رویه ای معمول در همه دولت ها بوده و بعید است که حتی اگر قانونی هم وجود داشته باشد، بتواند مانع این تغییرات شود. اینجا بیشتر به عقلانیت نیاز است تا جلو تغییرات گسترده گرفته شود؛ البته بخش بزرگی از این تغییرات تحت تاثیر عوامل جناحی و سیاسی است به گونه ای که هر جریان سیاسی نیروهای خود را به صورت اتوبوسی وارد کرده و قبلی ها را کنار می زند. این تغییرات در کشور ما از سوی دولت ها به صورت افراطی انجام می گیرد و نیاز است که در این زمینه به یک تعادل برسیم.   

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.