پیش بینی روند بازار سکه در 14 مهر

بازار سکه جایگاه انتظاری را از دست داد/ قیمت سکه در دوراهی آذربایجان یا عربستان

کدخبر: ۴۴۵۳۷۳
اقتصادنیوز: دیروز افزایشی های بازار سکه سعی می کردند اخبار مربوط به افزایش تنش ها با آذربایجان را پررنگ جلوه دهند. این در حالی بود که کاهشی های بازار تاکید می کردند که مشکلات ایران با عربستان در حال مرتفع شدن است.
بازار سکه جایگاه انتظاری را از دست داد/ قیمت سکه در دوراهی آذربایجان یا عربستان

به گزارش اقتصادنیوز زمانی در بازارها، حرکات سکه به انتظارات معامله گران دلار شکل می داد. با این حال در ماه های اخیر، دلار توانسته است، نقش انتظاری خاص تری را در بازارها ایفا کند. اخیرا، سکه بازان به دقت خود را با تغییرات قیمتی دلار هماهنگ می کنند و حتی شاخص کل بورس نیز تا حدی به لطف رشد قیمت دلار توانست خود را بار دیگر به سوی مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نزدیک کند.

با توجه به چنین تغییر رفتاری در بازارها، می توان گفت که رشد قیمت سکه به بالای سقف ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی نیز تا حد زیادی به نوسانات قیمت دلار بستگی خواهد داشت. در صورتی که اسکناس آمریکایی به سوی سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت کند، احتمال شکست مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسیار زیاد خواهد شد. با این حال برگشت به کانال ۲۷ هزار تومانی می تواند زمینه ساز برگشت سکه به زیر مرز ۱۲میلیون تومانی شود.

سکه بازان با توجه به اثرگذاری قیمت دلار،‌اخیرا اخبار سیاسی را با دقت بیشتری دنبال می کنند. دیروز افزایشی های بازار سکه سعی می کردند اخبار مربوط به افزایش تنش ها با آذربایجان را پررنگ جلوه دهند. این در حالی بود که کاهشی های بازار تاکید می کردند که مشکلات ایران با عربستان در حال مرتفع شدن است.

با این حال، بیشتر معامله گران بازار سکه معتقدند که آینده این بازار به مذاکرات هسته ای بستگی خواهد داشت. ماندگاری تحریم ها و کاهش امید برای لغو آن ها می تواند  زمینه ساز رشد قیمت سکه به سوی سقف های تازه تر شود، حال آنکه شروع مذاکرات حداقل می تواند منجر به کاهش نوسانات فلز گران بهای داخلی شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید