سردترین و گرم ترین شهرهای ایران طی امروز و فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران و کاهش تدریجی دما در هفت استان همچنین احتمال خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور، از رسیدن دمای اردبیل به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد در برخی ساعات روز خبر داد.

صادق ضیاییان ضمن اشاره به نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: طی سه روز آینده در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران، گاهی همراه با وزش باد و کاهش تدریجی دما رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: به‌تدریج با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی کشور فعالیت این سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ مهر) تضعیف می‌شود و برای استان‌های مازندران و گیلان افزایش ابر و بارش خفیف باران انتظار می‌رود.

به گفته ضاییان، امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ مهر) در ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار و رعد و برق مورد انتظار است و در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب و غرب کشور نیز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد از بعدازظهر فردا (۱۵ مهر) تا اوایل هفته آینده برای نواحی شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل نیز انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ مهر) قسمتی ابری، در بعد از ظهر همراه با وزش باد و گاهی نیمه ابری با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۱۶ مهر) صاف تا قسمتی و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۹ و ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.