در دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه چه گذشت؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته در رأس هیأتی وارد مسکو شد، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در محل وزارت خارجه روسیه با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار طی اظهاراتی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسکو بیان کرد: از دعوتی که به عمل آوردید تشکر می‌کنم.

* روابط دو کشور روابطی ممتاز و راهبردی است

وزیر خارجه کشورمان همچنین از پیام تبریک لاوروف به وی و پیام تبریک پوتین رئیس جمهور روسیه به آیت‌الله رئیسی نیز قدردانی کرد و افزود: ارتباط نزدیک دو رئیس جمهور و گفت‌وگوها و حضور من در مسکو تاییدی است بر این‌که روابط دو کشور روابطی ممتاز و راهبردی است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: تردیدی ندارم که شما با من موافق خواهید بود که امروز باید برای دستیابی به هدفی به عنوان جهش جدی در روابط دو کشور نائل بیاییم.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی در این دیدار خاطرنشان کرد: تجربه خیلی خوبی در همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هم داریم. همکاری‌های دوجانبه متنوعی داریم و امروز برای توسعه همه جانبه همکاری‌ها گفت‌وگوهای بیشتری خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان گفت: معتقدیم براساس حقوق بین‌الملل می‌توانیم همکاری‌های بخش تجاری خودمان را در همه زمینه‌ها توسعه بدهیم.

وی افزود: امروز فرصت خیلی خوبی است که امروز درباره برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه قفقازجنوبی، افغانستان و یمن گفت‌وگو کنیم.

وزیر خارجه تأکید کرد: در همسایگی و سیاست همسایگی دولت جدید روسیه جزو اولویت‌های جدی ایران است.

 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار بر از سرگیری مذاکرات احیای برجام تأکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.