تزریق مرگبار به یک فرد معلول در زندان

پایگاه خبری اکسیوس، یک مرد اهل ایالت میزوری (از ایالت های غرب میانه) با معلولیت ذهنی دیروز سه شنبه به اتهام  قتل  سه نفر در جریان  سرقت  از یک فروشگاه  مواد غذایی  در سال ۱۹۹۴ اعدام شد.

پیش از اعدام این مرد که «ارنست لی جانسون» نام داشت، «پاپ فرانسیس» رهبر  کاتولیک  های جهان، قانونگذاران و فعالان  حقوق بشر  خواستار توقف اعدام وی شده و خواسته بودند به دلیل ضریب هوشی پایین او که نشان دهنده ظرفیت فکری یک کودک معلول است، اعدام نشود.  

این مرد که براساس سوابق پزشکی موجود گفته می شود با "سندرم الکل" (نوعی بیماری که جنین در نتیجه مصرف  الکل  توسط مادر در دوران  بارداری  به آن مبتلا می شود) متولد شده و پس از برداشتن تومور خوش خیم در سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۲۰ درصد از بافت  مغز  خود را از دست داده بود، از سوی فعالان  حقوق  بشر مستوجب اعدام نبود.

اما «مایک پارسون»  فرماندار  ایالت میزوری از درخواست ها برای عفو وی خودداری کرد و در نهایت جانسون سه شنبه در  زندان  ایالتی با تزریق مرگبار اعدام شد.

اعدام جانسون در آمریکا در حالی صورت می گیرد که برخلاف ادعاهای حقوق بشری واشنگتن،  ایالات متحده  یکی از چهار کشور پیشرفته غربی و دموکراتیک است  که مجازات اعدام در آن به طور منظم اجرا می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.