هشدار سردار بلندپایه سپاه به اسرائیلی ها

سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین (ع)، که فرمودند؛ نیروهای مسلح ما همواره با اقتدار همراه با عقلانیت عمل می‌کنند، گفت: آنچه به عنوان اقتدار عقلانی نیروهای مسلح بایستی به آن اشاره کنیم که بیان دیگری از گفته مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام حسین (ع) است بر می‌گردد به ساختار نیروهای مسلح و فرماندهی کل قوا بر نیروهای مسلح.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خود فرماندهی، هدایت و راهبری کلان مجموعه نیروهای مسلح را برعهده دارند و این راهبری و مدیریت به گونه‌ای بوده که اقدامات نیروهای مسلح ما هیچگاه باعث افزایش تنش‌های منطقه‌ای و جهانی نشده اما با مقتدرانه‌ترین شکل، تنش‌های به وجود آمده را دنبال و مدیریت کرده است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به اتفاقات و تنش‌های به وجود آمده در سال‌های اخیر، گفت: ما هواپیمای جاسوسی آمریکا را منهدم کردیم اما اجازه افزایش دامنه تنش را با وجود عنصر بد اخلاق و بی منطقی مانند ترامپ ندادیم.

سردار سنایی راد ادامه داد: همان گونه که در زمان جنگ در پاسخ به جنگ شهرها و موشک بارانی که شهرهای ما توسط رژیم بعث عراق می‌شد فضای داخلی را برای رژیم صدام ناامن کردیم اما موجب تلفات غیرنظامیان و کشتار زنان و کودکان نشدیم و در شلیک به مراکز شهری و اقتصادی عراق از قبل اطلاعیه صادر می‌کردیم. ما جوانمردی و عقلانیت را در جنگ شهرها هم به نمایش گذاشتیم.

وی با اشاره به حوادث رخ داده و مسائل پیش آمده در مناطق نزدیک به شمال غرب کشورمان گفت: در اتفاقاتی که در شمال غرب در حال رخ دادن است می‌دانیم که پشت سر این موضوعات رژیم صهیونیستی و برخی از قدرت‌های فرامنطقه‌ای قرار دارند و دنبال استفاده ابزاری از برخی همسایگان ما هستند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به رزمایش‌های اخیر در شمال غرب کشور گفت: آنچه ما در اینجا عمل کردیم پیامی داشت برای سطح عمیق و عوامل پشت ماجرا و در عین حال پیام قدرتی است که اعلام می‌کند، اجازه لانه‌گزینی به تروریست‌ها چه از جنس تکفیری و چه از جنس صهیونیستی را در اطراف مرزهای خودمان نخواهیم داد.

سردار سنایی راد تاکید کرد: ایران با هرگونه تغییرات ژئوپلیتیکی در منطقه مخالف است و حفظ تمامیت ارضی و رعایت قوانین بین‌الملل و احترام به حقوق بین‌الملل و حق همسایگان را مهم می‌داند.

وی گفت: مصداقی از آنچه به عنوان اقتدار عقلانی از آن یاد شد در ماجرای اخیر و رزمایش صورت گرفته در شمال غرب کشور مشاهده می‌شود. در این رزمایش سرعت عمل و همچنین اقتدار و توان بازدارندگی به نمایش گذاشته شد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: اگر چه عمل عقلانی و اقتدار عقلانی را برای نیروهای مسلح مطرح می‌کنند، اما عامل اصلی این اقتدار عقلانی، رهبری حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا و هدایت‌های راهبردی و سنجیده ایشان است.

وی افزود: در ساختار نیروهای مسلح نیز هیچ اقدامی بدون سنجش همه ابعاد امنیتی اطلاعاتی و پیامدهای سیاسی و اجتماعی آن انجام نمی‌شود بنابراین در هر موضوعی یک ضمانت برای عملکرد دقیق و مقتدرانه نیروهای مسلح ما وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.