آمادگی ایران برای کمک به حل مشکل کمبود برق لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان،آمادگی ایران را برای کمک به حل مشکل کمبود برق در لبنان و همچنین تامین نفت و گاز مورد نیاز این کشور در چارچوب حقوق بین المللی اعلام کرد .

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه لبنان صبح امروز با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان ملاقات و در خصوص روابط دو جانبه، تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین المللی تبادل نظر کرد .

در این دیدار امیر عبداللهیان ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان تحت ریاست آقای نجیب میقاتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه در هر عرصه‌ای در کنار مردم لبنان ایستاده است و آمادگی دارد به این کشور کمک کند.

وزیر امور خارجه کشورمان زمینه‌های همکاری دو کشور در حوزه های انرژی، برق، نفت و گاز را تشریح کرد و از آمادگی کشورمان برای کمک به حل مشکل کمبود برق در لبنان و همچنین تامین نفت و گاز مورد نیاز این کشور در چارچوب حقوق بین المللی خبرداد.

امیرعبداللهیان در بخشی از این دیدار، سیاست های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با گسترش مناسبات دوستانه با کشورهای منطقه و نحوه بازگشت به مذاکرات هسته‌ای و تحولات افغانستان را تشریح کرد.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان ضمن ابراز قدردانی از اراده نیک جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با کشورش، ایران را قدرت بزرگ اقتصادی و فعال توصیف و تاکید کرد ایران در زمینه‌های اقتصادی از قدرتمندی برخوردار است.

وی همکاری کشورهای منطقه و ایران را برای کل منطقه مفید ارزیابی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.