خوراندن تریاک برای وزن گیری مرغ گوشتی صحت دارد؟

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: شایعه خوراندن تریاک به مرغ‌ها مدت‌ها در فضای مجازی وجود داشت، ولی در اصل این خبر اشتباه است و آن را تکذیب می‌کنم این مسئله اصلاً امکان‌پذیر نیست و این خبر از پایه کذب است.

رضا مُبصری در واکنش به خبر خوراندن تریاک برای وزن گیری مرغ گوشتی، گفت: این خبر کاملاً دروغ است علیرضا رفیعی پور طی سه سال پیش رئیس سازمان نظام پزشکی بوده و در دو سال اخیر علی صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور شده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: شایعه خوراندن تریاک به مرغ‌ها مدت‌ها در فضای مجازی وجود داشت، ولی در اصل این خبر اشتباه است و آن را تکذیب می‌کنم ممکن است درگذشته‌های خیلی دور حدود ۳۰ سال پیش به‌عنوان دارو از این روش استفاده می‌شد زمانی که مرغ بیماری گامبورو که یک عفونت ویروسی بسیار واگیردار که در مرغ تخم‌گذار است را می‌گرفت از تریاک استفاده می‌کردند، ولی بعد از گذشت ۳۰ سال این اتفاق دیگر رخ نداده است.

خوراندن تریاک برای وزن گیری مرغ گوشتی صحت دارد؟

وی افزود: هر شخصی که این ادعا را کرده بگوید باقی‌مانده تریاک را چگونه و با چه روشی اندازه گرفته است  یعنی مرغی  که تریاک مصرف کرده و باقیمانده تریاک در گوشت مرغ باقی‌مانده است، میزان  تریاک انقدر زیاد بوده که در آزمایش مواد مخدر انسان نیز مشخص  شده است  این مسئله اصلاً امکان‌پذیر نیست و این خبر از پایه کذب است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.