انتقاد امام جمعه قم از سگ گردانی در قم

سفرهای ابراهیم رییسی، محدودیت واردات، تحولات کشورهای پیرامون، پوشش خانم ها از مهمترین مسائلی بود که از تریبون‌های نمازجمعه به آن اشاره شد

ائمه سراسر کشور در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله معیشت، سگ گردانی و پوشش خانم ها، روز نیروی انتظامی، موفقیت تیم کشتی آزاد، استقلال امنیتی، امنیت اقتصادی و توصیه ها به مسئولان و.... پرداختند.

واردات لوازم خانگی خارجی کمر تولیدکننده را می شکند

امام جمعه رشت، با تاکید بر لزوم محدودیت واردات محصولات خارجی با هدف رونق تولید و صادرات لوازم خانگی ایرانی، اضافه کرد: اگرچه واردات کالاهای مشابه داخلی کمر تولیدکننده را می شکند، اما عده ای در داخل همچنان به دنبال وارد کردن محصولات خارجی هستند.

بنا بر گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی جهت اشتغالزایی و رشد اقتصادی، اظهار کرد: واردات کالاهای خارجی به ویژه در حوزه لوازم خانگی موجب شده مردم باوری به تولید داخلی نداشته باشند.

وی با اشاره به مطالبه تولیدکنندگان لوازم خانگی از رهبر انقلاب برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی خارجی مشابه تولید داخل، افزود: باید با حمایت از تولیدکنندگان و کاهش واردات کالاهای خارجی، رغبت مردم برای خرید کالای داخلی را بالا ببریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، یکی از ارکان جمهوری اسلامی را خوداتکایی دانست و تصریح کرد: برای اینکه قدرت کشور را در همه ابعاد ارتقا دهیم باید از نظر اقتصادی نیز رشد کنیم که لازمه رشد اقتصادی جهش تولید است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه بازار لوازم خانگی ایران وابستگی زیادی به محصولات کره ای دارد، تصریح کرد: نباید به جای پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، کالاهای خارجی وارد کنیم و به تولیدکنندگان داخلی ضربه بزنیم لذا دولت و همه دست اندرکاران اقصادی باید منویات رهبری را سرلوحه خویش قرار دهند و از تولید حمایت کنند تا به اقتدار برسیم.

وی با تاکید بر لزوم محدودیت واردات محصولات خارجی با هدف رونق تولید و صادرات لوازم خانگی ایرانی، اضافه کرد: اگرچه واردات کالاهای مشابه داخلی کمر تولیدکننده را می شکند، اما عده ای در داخل همچنان به دنبال وارد کردن محصولات خارجی هستند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به تحولات کشورهای پیرامون ایران و اظهارنظرهای عجیب رئیس جمهور آذربایجان، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای همسایه به دنبال ایجاد جای پایی برای آمریکا هستند، اما هرگز کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد امنیت شامل حال ملت ها و دولت های منطقه نخواهد شد.

انتقاد امام جمعه قم از سگ گردانی در قم/امام جمعه ساری:قتل عام درخت ها درست نیست

امام جمعه رشت، با بیان اینکه دولت جدید کار سختی برای ساماندهی به خرابه های گذشته دارد، گفت: برخی مانع تراشی ها و سنگ اندازی ها بر سر راه دولت موجب شده شاهد تداوم بی ثباتی بازار و افزایش قیمت ها باشیم و لذا از دولت انتظار داریم آرامش را به بازار بازگرداند تا معیشت مردم بهبود پیدا کند.

وی ضمن قدردانی از سفرهای سرزده و بدون تشریفات روسای قوای سه گانه به ویژه هیئت دولت به مناطق مختلف کشور و رسیدگی به مشکلات مردم از نزدیک، خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی شاهد حل مشکلات کشور یکی پس از دیگری باشیم.

مسئولین با هنجارشکنان قاطعانه و عبرت‌آموز برخورد کنند

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه هنجارشکنان در قم به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: گروهی با علم و عمد به دنبال ترویج فساد در این شهر هستند و از روی عمد خانمی را با پوشش نامناسب میان جمعیت می‌آورند و در گوشه‌ای کمین می‌کنند و زمانی که کسی متذکر شد ناگهان آن چند نفر بیرون می‌آیند و حمله می‌کند که دستگاه‌ها باید با این گروه قانونی، قاطعانه و عبرت آموز برخورد کنند.

بنا بر گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که در مصلا قم برگزار شد، عنوان کرد: ماه صفر مکمل ماه محرم بود ماه صفر پیام مهم پیروزی خون بر شمشیر را در خود طنین‌انداز داشت.

وی در رابطه با دستور رهبر معظم انقلاب ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کشور کره اظهار کرد: این دستور حاوی پیام توانمندسازی، حمایت از تولید ملی و یک راهبرد مهم برای عملی کردن مفاهیمی مانند جهش تولید، توسعه و حرکت در مسیر استقلال و خودکفایی جمهوری اسلامی است که قبلاً تذکر داده بودند.

وی در رابطه الزامات این راهبرد تصریح کرد: کارخانه و تولیدکنندگان باید کمیت و کیفیت را بالا ببردند مسئولین نیز باید موانع سر راه تولید را بردارند و از این کالاها استفاده کنند مردم هم باید از این کالاهای داخلی استقبال کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم در خصوص شهر مقدس قم بیان کرد: مقدس بودن برخی از مسائل از ارزش‌های الهی است که از جمله این مسئله‌های مقدس شهر قم است که چندین روایت از معصومین (ع) در رابطه با شهر قم وجود دارد که این سرزمین و مردمش را در آسمان جهان اسلام درخشان کرده است.

وی افزود: امام صادق (ع) درباره قم و مردم قم می‌فرماید خاک قم مقدس است و مردم قم از ما هستند و ما نیز از آن‌ها هستیم و کسی نمی‌تواند قصد سو به قم داشته باشد جز اینکه خدا عاقبتش را جلو بیاندازد البته تا زمانی که میان مردم خیانت حاکم نباشد همچنین امام صادق علیه السّلام در حق قم دعا کردند و فرمودند: خدایا اهل قم را از هر فتنه حفظ کن و ایشان را از هر هلاکتی نجات بده.

نماینده ولی‌فقیه در قم بیان کرد: امام کاظم (ع) نیز در رابطه با قم فرمودند قم آشیانه آل پیامبر و پناهگاه شیعیان است همچنین امام صادق (ع) فرمودند سلام خدا بر اهل قم.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم قم نسبت به ناهنجاری‌های ساختار شکنانه و منافی با حرم اهل‌بیت(ع) بودن قم گله‌مند هستند و مردم خواستار محیط عفیفانه هستند و به دستگاه‌های ذی‌ربط باید در ساماندهی این امر به وظیفه خود عمل کنند.

وی بابیان اینکه مردم می‌گویند قم حرم اهل‌بیت (ع) است پوشش برخی جوانان مناسب نیست، ادامه داد: کسانی که پوشش شان متناسب با این شهر نیست بر چند دسته هستند گروهی کسانی هستند که نسبت به مذهبی بودن شهر قم بی‌اطلاع هستند و یا عده‌ای هستند که با حدود پوشش و عفاف آشنایی ندارند که وظیفه شرعی این است که با آن‌ها نباید با خشونت رفتار کرد و باید ملایم با آن‌ها سخن گفت و فرصت داده شود در رابطه با آنچه تذکر داده شده است فکر کنند.

وی افزود: گروه بعدی بی‌مبالات هستند یعنی عناد ندارند بلکه در این زمینه‌ها تساهل دارند که با این‌ها هم باید سخن گفت و از عاقبت این امر آگاه شان کرد که امنیت جامعه و خانواده را از بین می‌برند.

انتقاد امام جمعه قم از سگ گردانی در قم/امام جمعه ساری:قتل عام درخت ها درست نیست

وی اظهار کرد: گروه دیگر با علم و عمد به دنبال ترویج فساد در این شهر هستند و از روی عمد خانمی را با پوشش نامناسب میان جمعیت می‌آورند و در گوشه‌ای کمین می‌کنند و زمانی که کسی متذکر شد ناگهان آن چند نفر بیرون می‌آیند و حمله می‌کند و آشوب بر پا می‌کنند یا باکمال بی حیایی در این شهر سگ گردانی می‌کنند که اگر با قصد برهم زدن قداست قم باشد به طور یقینی حرام است.

وی تأکید کرد: مردم باید به این گروه هم تذکر لسانی بدهند و رد شوند؛ اما با مسئولین که وظیفه دارند تماس بگیرند و از این دستگاه‌ها کمک بگیرند و دستگاه نیز با این گروه قاطعانه برخورد کنند.

خطیب نماز جمعه قم گفت: مسئولین در رابطه با رفع برخی مشکلات مردم به مردم قم می‌گویند صبر کنید و شما در اولویت نیستید ولی به مسئولین می‌گویم آسیب‌هایی که متوجه زندگی عفیفانه مردم قم است و حرمت‌شکنی توسط اشخاصی که عناد دارند جای صبر ندارد مردم قم این ناهنجاری‌ها را تحمل نخواهند کرد از مسئولین می‌خواهیم برخوردی قانونی، قاطع و عبرت‌آموز با این افراد داشته باشند.

آیت‌الله سید سعیدی در خطبه اول نماز جمعه نیز ضمن رعایت به تقوا عنوان کرد: تقوا الهی می‌تواند چاره ساز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: ماه ربیع بهترین فرصت برای شناخت پیامبر اسلام (ص) برای بهتر زندگی کردن است.

وی اظهار کرد: حضرت علی (ع) در این ماه حاضر شد که در بستر پیامبر (ص) بخوابد بدون آنکه بداند زنده می‌مانند یا شهید می‌شود و حاضر شد جانش را همانند حضرت اسماعیل (ع) در راه خدا بدهد.

به دنبال تقلید الگوهای شرقی و غربی نباشیم

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه ساری، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه ربیع الاول سالروز هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه و مدینه که فصل جدیدی در رسالت، نبوت و بعثت آن حضرت بود، توجه به پرهیزگاری و گرایش به تقوا ضرورت دارد.

بنا بر گزارش فارس، وی با اشاره به ادامه خطبه امیرالمومنان (ع) در بحث صلوات کبیره و ذکر چند دعا، افزود: اهل بیت پیامبر (ص) بالاترین شرافت‌ها و نزدیک‌ترین جایگاه را نزد خدا را دارند و بهره و نصیب در روز قیامت از آن این‌ها است.

محمدی‌لائینی با اشاره به دعاهای حضرت علی (ع) پس از ذکر صلوات، تصریح کرد: اول درخواست شفاعتی است که در دین اسلام بیان شده و همچنین به‌معنای شفاعت برای مسلمانان است، در روز قیامت در صف پیغمبر باشیم، اینکه در روز قیامت در دسته منحرفان نباشیم‌ و از آمران به معروف و نهی از منکر باشیم.

خطیب جمعه ساری ادامه داد: شیطان وسوسه‌گر تا آخرین لحظه‌ای که جان در بدن داریم برای انحراف انسان تلاش می‌کند، از این رو حفظ گوهر دین کار سختی است چرا که دزد گوهر زیاد است، پس باید مراقب باشیم.

*خطبه دوم

این مسؤول با اشاره به سفارش امام حسن مجتبی (ع)، گفت: هر کسی که به‌یاد  سفر دور و دراز  آخرت باشد خودش را آماده می‌کند، امروز همزمان با اول ربیع‌الاول و سالروز روز نیروی دریایی سپاه و سالروز شهادت سردار شهید نادر مهدوی است، این شهید خودشان را برای آخرت آماده کردند.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، افزود: سالروز وفات سکینه خاتون دختر اباعبدالله‌الحسین (ع) غم و اندوه زیادی دید و سالیان درازی این غم را با خود به همراه داشت از همه بیشتر از خدا عمر گرفت امیدواریم مقبره‌ ایشان در سوریه بازسازی شود.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: روز کاهش آثار بلایای طبیعی در جامعه در پیش است، جنگل و رودخانه همواره در معرض آسیب‌ها هستند، در زمان وقوع سیل بسیاری از آب‌گرفتگی‌ها به‌علت وجود موانع است، مانع‌زدایی در این بخش ضرورت دارد، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی محیط‌زیست وظیفه دارند مراقب حریم رودخانه‌ها باشند.

خطیب جمعه ساری تاکید کرد: باید زمینه‌های آثار سوی بلاهای طبیعی را کاهش داده و تجهیزات لازم را برای روز فراهم کنیم، اینکه درخت‌ها را قتل عام کنیم درست نیست، روز اسکان معلولان و سالمندان در پیش است این قشر مشکلات زیادی دارند، مسؤولان باید مشکلات مادی و معنوی‌شان را حل کنند.

انتقاد امام جمعه قم از سگ گردانی در قم/امام جمعه ساری:قتل عام درخت ها درست نیست

وی همچنین اعلام کرد: در هفته آینده، روز جهانی استاندارد را نیز در پیش داریم، اگر محصولات کم کیفیت داریم مقصر آن مدیران استاندارد هستند، در همین بحث دارو چرا باید وابسته به داروهای خارجی باشیم با اینکه منابع تولیدش را داریم علتش کیفیت پایین داروها است.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: همچنین روز کودک در پیش است، کودکان از مهم‌ترین گروه‌های سنی در جامعه هستند، برنامه‌ریزی درست در زمینه تربیت این قشر ضرورت دارد، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹ نگرانی خود در این حوزه را ابراز کردند، اینکه متاسفانه برخی از مهدکودک‌ها رها است و گزارش‌های ناراحت‌کننده‌ای همچون آموزش موزیک، رقص، نگهداری حیوانات و سگ‌گردانی به کودکان که به نوعی فرهنگ‌سازی است به گوش می‌رسد در حالی که با فرهنگ ما سازگاری ندارد.

وی ضمن تبریک به‌مناسبت موفقیت تیم کشتی آزاد، گفت: به کشتی‌گیران قهرمان خداقوت می‌گوییم و امیدواریم همانطور که در کشتی اولین هستیم در ورزش‌های دیگر نیز برتر باشیم، روز بزرگداشت حافظ نیز در پیش است گرامیداشت این شاعر توانا از وظایف ما است.

خطیب جمعه ساری در پایان بیان کرد: ۲۸ صفر مصادف با سالروز وفات پیغمبر گذشت ولی ما باید ایشان را الگوی واقعی زندگی خودمان قرار دهیم و دنبال الگوهای شرقی و غربی نباشیم.

امنیت جمهوری اسلامی عاریه‌ای نیست

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که امنیت امروز کشورمان یک امنیت عاریه‌ای نیست بلکه یک امنیت ذاتی است، اظهار کرد: امروز هیچ کشوری جرات دست درازی به منافع کشورمان در هیچ کجای دنیا را ندارد و این ناشی از همین استقلال امنیتی است.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یزد با اشاره به مناسبت هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، در اینباره تصریح کرد: وقتی قبایل مکه توطئه قتل شبانه پیامبر(ص) را برنامه ریزی کردند، حضرت علی(ع) با فداکاری در بستر رسول اکرم(ص) خوابید و پیامبر(ص) به دستور خداوند شبانه از مکه خارج و روانه‌ی مدینه شد و بدین نحو این توطئه دشمنان خنثی شد.

وی تاکید کرد: خداوند در قران به این ماجرا اشاره داشته و در وصف اقدام حضرت امیرالمومنین(ع) بیان می‌کند: «عده‌ای جان خود را فدا می‌کند تا اسلام زنده نگه داشته شود.»

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و نقش این نیرو در حفظ امنیت جامعه، گفت: نیروی انتظامی در نظام جمهوری اسلامی برخلاف رژیم پهلوی که تنها برای حفظ تاج و تخت حکومت استبدادی تلاش می‌کنند با تکلیف الهی خود آشنا هستند و برای رضای خدا جانفشانی می‌کند.

وی با بیان این که نیروی انتظامی همواره شهدای زیادی را در راه دفاع از نظام و اسلام نثار می‌کند، گفت: نیروی انتظامی وظایف حساس و دشواری را برعهده دارد و خوشبختانه امروز به خوبی و با اقتدار خدمات گسترده خود را به مردم ارائه می‌دهد.

ناصری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه افسری در رابطه با امنیت کشورمان، گفت: امنیت امروز کشورمان یک امنیت عاریه‌ای نیست بلکه یک امنیت ذاتی است و برخلاف بسیاری از کشورها که امنیتشان با دست دراز کردن پیش بیگانگان تامین می‌شود، در جمهوری اسلامی به برکت نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و مشارکت مردمی، وابستگی امنیتی نداریم.

انتقاد امام جمعه قم از سگ گردانی در قم/امام جمعه ساری:قتل عام درخت ها درست نیست

وی با تسلط کشورمان بر آب‌های بین المللی، اظهار کرد: هیچ کشوری جرات دست درازی به منافع کشورمان در هیچ کجای دنیا را ندارد و این ناشی از همین امنیت ذاتی و استقلال امنیتی در کشورمان است و امیدواریم در استقلال اقتصادی نیز تلاشهای در حال انجام هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی به ورود مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی و کالاهای وارداتی از برخی کشورها در راستای استقلال اقتصادی کشورمان، گفت: علمای بزرگ ما در سالیان پیش نیز در موارد مشابه مانند خرید برخی کالاها و تنباکو به حکومت‌های وقت هشدار داده و در این باره اقدامات خوبی برای کوتاه کردن دست اجانب داشتند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد نیز خطاب به رئیس جمهور گفت: متاسفانه در مسائل فرهنگی چندین سال عقب هستیم و کرونا نیز باعث کند شدن برخی فعالیتهای فرهنگی شد و دشمن توانست با سوء استفاده از این خلاهای فرهنگی به سنت‌های اسلامی خدشه وارد کرده و بنیان خانواده‌ها را متزلزل کند که امیدواریم در دولت جدید توجه بیشتری به این موضوع شود.

حمایت مردم و تلاش دولت برای رونق تولید ملی، راه نجات اقتصاد کشور است

 آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر شیراز، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، اظهار داشت: بیدار شدن از خواب غفلت اولین قدم برای حرکت به سمت خدا است و اگر از خواب غفلت بیدار شدیم مسلما باید عقل و فکر خود را به کار بیندازیم.

بنا بر گزارش فارس، وی افزود: دومین قدم حرکت معنوی ما به سوی خداوند متعال تفکر است و قرآن کریم همواره راه و رسم تفکر کردن را به ما یاد می دهد.

امام جمعه شیراز بیان داشت: اگر کسی خواهان بیدار شدن فکر است، باید در مرحله اول سوال در ذهنش ایجاد شود و قرآن کریم نیز سوالات زیادی را از ما پرسیده است و این سؤالات برای به کار افتادن تفکر ما و پاسخگوی نیازهای معنوی مان است.

وی افزود: پرسش های قرآن کریم ناظر به این است که ما خداوند را به رب‌العالمین بودن بشناسیم و قدرت ربوبیت الهی را در عالم ببینیم و در برابر خدای متعال خضوع، بندگی و اطاعت کنیم.

خطیب جمعه شیراز در ادامه با اشاره به روز بیستم مهرماه و بزرگداشت حافظ شیرازی گفت: هر سال مراسم بزرگداشتی در شیراز برگزار می‌شد و سفر رهبری عظیم الشأن در سالهای گذشته و در این روز به شیراز و ایراد بیانات ارزشمند و نورانی که همواره از آن به عنوان یک قله در روز بزرگداشت حافظ یاد می‌شود نیز، بیانگر اهمیت این روز است.

دژکام بیان داشت: اگر چه حافظ فقط مربوط به شیراز نیست و یک شخصیت جهانی است اما بالاخره افرادی که نزدیک به او هستند، باید نسبت به سخنان و مطالبه او دقت بیشتری داشته باشند و فرهنگ و سبک زندگی حافظانه نیز باید در شیراز بیشتر رواج داشته باشد.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان ابیاتی از حافظ شیرازی افزود: اگر ما ادعا داریم که تا آخر ایستاده ایم و با سر زدن به گلزار شهدا می‌بینیم که نزدیک به ۳۰۰ هزار جوان در دفاع از خدا و دین و پیغمبر پای حرفشان ایستادند و به شهادت رسیدند؛ باید درک کنیم که امروز هم همین طور است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه می‌بینیم رژیم صهیونیستی که چیزی به نابودی اش نمانده است و آمریکایی که نمی تواند مشکلات خودش را حل کند، تهدید می کنند و دیگران نیز ما را می ترسانند، حال آنکه شما در شرق و غرب عالم اراده کرده اید که آزاد باشید و فریاد استقلال خواهی ایران اسلامی را سر می دهید و دشمن از این موضوع ناراحت است و شما را تهدید می کند و همانگونه که حافظ می‌گوید باید بگویم که استاده ام چو شمع مترسان ز آتشم.

دژکام افزود: ملت ما انتخاب کرده است که چهره هایی مثل شهید سلیمانی، شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس برای دفاع از این ملت ایستادند و فلسفه شهادتشان ایستادگی است و همه این نکات عشق ورزی های حافظانه است که باید همواره آن را یادآوری کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما اگر خواهان فناء از خود و رسیدن به خداوند متعال هستیم باید اهل صبر باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف شما مردم فرمودند که این ملت، ملت صبار است بسیار صبر می کنند، اما من به شما عرض می کنم افراد زیادی بودند که مدعی مسلمانی و انقلابی گری بوده اند اما همه این ادعا در یک لحظه با بی صبری خراب شده است، چرا که صبرشان استمرار نداشته است، پس باید حافظ صبر نیز باشیم.

انتقاد امام جمعه قم از سگ گردانی در قم/امام جمعه ساری:قتل عام درخت ها درست نیست

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با تاکید بر اهمیت حمایت از تولیدات و کالاهای داخلی گفت: همانطور که در رابطه با مرزهای کشور ایستادگی کردیم، در رابطه با رشد اقتصاد کشور هم باید ایستادگی کنیم و جلوی بهانه گیری دشمنان را بگیریم و صبورانه و محکم و قاطع، پای تولید ملی خودمان بایستیم.

وی اظهار داشت: تقویت تولید ملی و عملی نمودن شعار امسال که تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است، باید در استان فارس نیز تقویت شود و فارس همانگونه که رهبر عظیم الشأن فرمودند، این استان در قله است، جلودار این حرکت شود و ما بتوانیم با سربلندی بگویم که ما جلو دار این حرکت و عامل تقویت تولید ملی هستیم.

آیت الله دژکام با اشاره به سابقه تاریخی استان فارس در امر تجارت و پل ارتباطی بین شرق و غرب جهان اسلام بودن این استان گفت: لازم است که این ارتباط را دوباره راه بیندازیم و جایگاه خودمان را در دنیا تثبیت کنیم تا دشمن خیال خام دست‌درازی به منافع ما را در سر نپروراند.

امام جمعه شیراز در پایان از مسؤولان نظارتی استان خواست که با انجام این وظیفه، از بی نظمی و بی ثباتی در بازار جلوگیری کنند و آرامش را به بازار بازگردانند.

وی افزود: اگرچه نظارت لازم است اما کافی نیست و گرانی و گرانفروشی دو چیز است که نظارت برای جلوگیری از گرانفروشی است و مشکل گرانی از طریق رونق تولید ملی حل می شود که باید پشتیبانی از آن با همت و فرهیختگی مردم و حمایت از مسؤولین دلسوز برطرف شود.

دولت با نظارت بیشتر جلو افزایش قیمت‌ها را بگیرد 

حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با قدردانی از دولت خدمتگزار که در زمانی کوتاه، خدمات ارزنده ای را برای مردم انجام داده است افزود: تسریع در روند واکسیناسیون کرونا، سفرهای استانی و دیدارهای مردمی که نشان از مردمی بودن دولت است از جمله خدمات انجام شده دولت سیزدهم در این دوره کوتاه بوده است. 

بنا بر گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه بعد از کنترل ویروس کرونا، مساله معیشت و سفره مردم در دستور کار دولت است اظهار داشت: انتظار مردم از دولت این است که این مشکل را همچون واکسیناسیون با دقت انجام دهد و دست دلالان و سودجویان را با نظارت بیشتر بر قیمت ها در بازار قطع کنند. 

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی در یک یا ۲ روز امکان پذیر نیست بلکه اگر بخواهیم آثار آن‌ها را ببینیم یک سال طول می کشد خاطرنشان کرد: انتطار می رود با همت و عملکرد جهادی دولت جلو افزایش قیمت ها در بازار گرفته شود تا شاهد پیشرفت دولت و نشاط جامعه باشیم. 

عرب پور با تبریک آغاز حلول ماه ربیع الاول از همه هیات ها که برنامه های مذهبی را در ماه محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کردند قدردانی کرد. 

وی ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: گذشتگان ما بانیان خیری در امور وقف بوده اند و این مهم باید برای آیندگان تداوم یابد و مساله مهمی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.