ورود کاروان نظامیان آمریکا به سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی در القحطانیه در شمال شرق استان الحسکه اعلام کرد، امروز جمعه کاروانی مرکب از ۵۶ کامیون حامل سلاح، مهمات و مواد لجستیک و همچنین هشت خودروی نظامی جدید از نوع هامر و چند خودروی متعلق به شبه نظامیان گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه را از شمال عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به پایگاه های نظامیان اشغالگر آمریکایی در شمال شرق سوریه رسید.

نظامیان آمریکایی شنبه گذشته نیز کاروانی مرکب از ۷۰ خودرو حامل تجهیزات نظامی را به پایگاه غیرقانونی خود در تل بیدر در شمال استان الحسکه رساند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز جمعه طی دستوری، وضعیت اضطرار ملی در قبال سوریه را یک سال دیگر تمدید کرد.

 بایدن در این باره گفت: «وضعیت در سوریه، و به ویژه اقدامات دولت ترکیه برای انجام حمله نظامی به شمال شرق سوریه، کارزار شکست داعش را تضعیف می‌کند به همین دلیل، وضعیت اضطراری ملی اعلام شده به تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹، باید پس از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ تا یک سال دیگر ادامه داشته باشد.

بخش عمده سرزمین‌های استان‌های الحسکه و دیرالزور و الرقه که دارای منابع نفت و انرژی بوده در شمال و شمال شرق سوریه قرار دارد. این مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

مقام‌های سوریه بارها از  حضور آمریکا در این مناطق این کشور که با هدف سرقت نفت سوریه و فروش آن در خارج است، به جوامع بین المللی شکایت کردند.

ورود کاروان مرکب از 56 خودروی حامل تجهیزات نظامی آمریکا به سوریه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.