رشد سالانه 74 درصدی ابتلا به کرونا در ایران

3.12 درصد سهم ایران از مرگ‌ومیر کرونا درجهان

کدخبر: ۴۴۶۰۸۷
اقتصادنیوز: روند نسبت ابتلا و مرگ و میر کرونایی در ایران و جهان نشان از روند نزولی توامان داشته است. اما با وجود کاهش آمارهای کرونایی در کشور در روزهای اخیر شمار مبتلایان به کرونا در ایران رشدی 74 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
3.12 درصد سهم ایران از مرگ‌ومیر کرونا درجهان

به گزارش اقتصادنیوز ، آمار ابتلا به کرونا در ایران مسیری نزولی را در پی گرفته و سبب شده تا میزان ابتلا و مرگ ومیر به کمترین سطح خود در 4 ماه اخیر برسد.

هر چند روند آماری نشان از مسیر نزولی متغیرهای نگران کننده کرونایی در ایران دارد، اما مقایسه با سال قبل هنوز میزان ابتلا به ویروس را نگران کننده نشان می‌دهد.

از سوی دیگر مقایسه این آمار با مجموع ابتلا و مرگ و میر در آمارهای جهانی نشان از تاثیرپذیری سیر نزولی شاخص های خطرناک کرونا از این روند در کل کره زمین داشته است.

روند نزولی شاخص‌های نگران کننده کرونا

شمار مبتلایان به کرونا در ایران در روز 17 مهر ماه با 23 درصد کاهش نسبت به روز قبل برای دومین روز متوالی به کمتر از 10 هزار نفر رسید. 

طبق آمارهای وزرات بهداشت و درمان در روز جاری 7 هزار و 654 نفر به کرونا مبتلا شده اند که در 3 ماه گذشته کمترین میزان ابتلای روزانه به این ویروس در کشور بوده است.

از این میزان شمار بستری های روزانه به کرونا در کشور نیز به رقم هزار و 261 نفر رسیده و نسبت به روز قبل تقریبا 9.6 درصد کاهش پیدا کرده است.

کرونا

رشد 74.3 درصدی میزان ابتلا به کرونا 

با وجود کاهش آمار ابتلا به کرونا در کشور اما میزان شیوع این بیماری درمقایسه با سال گذشته هنوز رشد بالایی داشته است.

در همین رابطه در 17 مرداد ماه سال گذشته تقریبا  4 هزار و 392 نفر به این ویروس مبتلا شده اند که تقریبا در امسال رشدی 74.3 درصدی داشته است.

از سوی دیگر مقایسه آمارهای روزانه کرونا در ایران با این رقم در جهان نشان می دهد نسبت ابتلا به آمارهای جهانی باوجود روندی کاهشی اما هنوز در بالاترین سطح از ابتدای سال جاری میلادی تا نیمه تیر ماه بوده است.

طبق بررسی های آماری در هفت روز گذشته در جهان به طور متوسط روزی 419 هزار و 58 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که این رقم به طور میانگین در ایران برابر با 12 هزار و 86 نفر بوده است.

نسبت این دو رقم به یکدیگر در سال 2021 میلادی نشان می دهد در دو موج سپری شده از ویروس کرونا درکشور این نسبت نیز دو قله را به ثبت رسانده است.

قله نخست در پایان فروردین و دومین بیشینه شاخص نسبی ابتلا در ایران به جهان نیز در ابتدای تیر ماه به ثبت رسیده است. 

طبق بررسی های آماری بیشترین میزان این شاخص در سال جدید برابر با 6 درصد بوده که با روند نزولی شیوع کرونا و کنترل آن به مرور از آن کاسته شد.

اکنون بررسی نسبت میانگین هفت روزه ابتلا در ایران به این متغیر در جهان نشان می دهد 2.8 درصد مبتلایان روزانه به کرونا در جهان در کشور تحت مداوا قرار دارند که باوجود کاهش هنوز هم بیشترین میزان از ابتدای سال میلادی تا 4 ماه گذشته به شمار می آید.

با کاهش ابتلا نسبت مرگ ومیر کرونایی در کشور نیز سیری نزولی به خود گرفته است.

3.12 درصد فوتی های روزانه کرونای جهان در ایران

شمار فوتی های روزانه بیماری کرونا در روز 17 مهر ماه برابر با 173 نفر بوده است. روند میانگین این متغیر درکشور نشان می دهد در هفت روز گذشته میزان متوسط مرگ و میر برابر با 224 نفر بوده که در مقایسه با آمارهای جهانی 3.12 درصد آمارهای جهانی در این مقطع بوده است.

طبق روند های آمارهای جهانی شمار میانگین مرگ ومیر روزانه در کل کره زمین بر اثر ابتلا به کووید- 19 برابر با 7 هزار و 211 نفر بوده که نسبت به روزهای قبلی سیری نزولی داشته است.

با این حال بررسی نسبت مرگ ومیر کرونا در کشور به کل جهان نشان می دهد بیشترین سطح این متغیر برابر با 6.6 درصد بوده که در40 روز پیش ثبت شده است.

پس از کاهش ابتلا از این نسبت نیز روز به روز کاسته اما هنوز در بیشترین سطح از ابتدای سال جاری میلادی تا 5 ماه پیش قرار دارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید