درگیری پلیس با قاچاقچیان و کشف یک و نیم تن مخدر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: هشت قاچاقچی مسلح در درگیری با تکاوران پلیس استان دستگیر و یک تن و ۵۵۷ کیلوگرم مواد افیونی از آنان کشف شد.

سردار احمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان سیب و سوران به خاش و سپس قاچاق آنها به عمق کشور را داشتند شناسایی کرده و انهدام این باند را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با کمک مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های سیب و سوران و خاش عصر دیروز در قالب چند تیم عملیاتی هنگام رصد مناطق سخت‌گذر با مشاهده اعضای این باند مسلح که با یک دستگاه وانت تویوتا و چهار دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در روستای «مرگوک» شهرستان سیب و سوران بودند به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره مأموران انتظامی دیدند بدون توجه به ایست پلیس با تیراندازی به سمت مأموران به سرعت از محل متواری شدند.

وی بیان داشت: در این عملیات جان بر کفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در عکس العملی سریع و با آتش پر حجم خود خودروهای قاچاقچیان را متوقف و ضمن دستگیری هشت سوداگر مرگ در بازرسی از خودروهای توقیفی آنان یک تن و ۵۵۷ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر شامل یک تن و ۵۳۶ کیلو و ۱۴۰ گرم تریاک، ۱۹ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش و ۲ کیلو و ۳۶۰ گرم شیشه کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در این عملیات ۲ قبضه سلاح کلاش و یک قبضه کلت کمری به همراه ۷۱ تیر فشنگ جنگی از قاچاقچیان کشف شده است خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان بر عزم جدی پلیس استان در برخورد با قاچاق مواد مخدر تأکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس تلفنی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.