شمارش آراء در عراق آغاز شد

منابع محلی عراق اعلام کردند روند رأی‌گیری انتخابات پارلمانی در این کشور به پایان رسیده و فرآیند شمارش آراء شروع شده است.

همزمان با پایان رأی‌گیری در عراق «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: «الحمدلله، قول داده بودیم که انتخاباتی پاک و ایمن برگزار کنیم، ما وظیفه خود را به پایان رساندیم و امکانات را برای موفقیت برگزاری آن فراهم نمودیم. من از مردم شریف خود، همه رأی‌دهندگان، نامزدها، نیروهای سیاسی، ناظران، اعضای کمیساریای انتخابات، نیروهای امنیتی، سازمان ملل و مرجعیت دینی با درایت تشکر می‌کنم.»

«عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق نیز با ارسال پیامی به مردم و نیروهای امنیتی عراق گفت: «شما بعد از حضور در پای صندوق‌های رأی درخواست ملت خود را برآورده کردید. شما عاشق کشور خود هستید.‌ ای کسانی که انگشت خود را با جوهر رنگ کردید، با این رنگ، عشق وطن را به خود جلب کردید. از شما متشکرم. مردم عراق با صبحی جدید و آینده‌ای روشن روبه‌رو خواهند شد.»

کمیساریای عالی انتخابات عراق نیز درصد شرکت‌کنندگان را بدین شرح گزارش داد: تعداد کسانی که کارت انتخاباتی داشتند: ۲۰ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۸۴ نفر، تعداد افراد شرکت کننده در انتخابات: ۴ میلیون و ۷۶ هزار و ۹۰۱ نفر و میزان مشارکت کلی: ۱۹ درصد. براساس این گزارش، استان صلاح‌الدین با ۲۷ درصد بیشترین میزان مشارکت را به تفکیک استان‌ها برای خود ثبت کرده است.

پنجمین انتخابات پارلمان عراق بعد از سقوط صدام حسین، دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۰۵ به صورت زودهنگام امروز مورخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) برگزار شد و طی آن ۳ هزار و ۲۴۳ نامزد، ازجمله ۹۵۱ زن برای ۳۲۹ کرسی پارلمان عراق رقابت کردند. انتخابات پارلمان عراق مهمترین رویداد سیاسی این کشور است. بعد ازپایان رأی‌گیری در رأس ساعت ۶ عصر شمارش آراء اخذ شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.