پیشنهاد میلیون دلاری ترامپ به طالبان

وبگاه خبری نیوزمکس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در اظهارات خود در شهر «دی موین» از ایالت آیووای آمریکا، اعلام کرد که پیشنهاد مالیِ دولت کنونی آمریکا به گروه طالبان باید به شرط بازگشت تجهیزات آمریکا از افغانستان باشد.

ترامپ در این باره گفت: «پیشنهاد ۱۰ میلیون دلاری دولت بایدن باید به این شرط به طالبان اعلام شود که افغانستان تمام تجهیزات آمریکا را پس خواهد داد.»

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین افزود: «ما می‌خواهیم گروگان‌های خود را نیز پس بگیریم، و تجهیزاتمان را هم می‌خواهیم، آن وقت می‌توانیم درباره این پیشنهاد صحبت کنیم.»

ترامپ سپس به انتقاد از دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» پرداخت و گفت: «رهبری دموکرات‌ها ازسوی جو بایدن کشور ما را به ویرانه مبدل ساختند. تنها مهارت دموکرات‌های رادیکال فریبکاری، شکار جادوگران و استفاده از قدرتشان است.»

او سپس مدعی شد در زمان انتخابات ۲۰۲۰ به افزایش جرم و جنایت در صورت ریاست جمهوری بایدن، هشدار داده است، و گفت: «تنها ۹ ماه از حضور او گذشته و می‌بینید گروه‌های خشن و جنایتکار خیابان‌های شهر‌های ما را فراگرفته‌اند. شما نمی‌توانید انکار کنید که من به شما هشدار نداده بودم.»

این در حالی است که جمهوریخواهان سنای آمریکا به شدت بی‌میل به شرکت دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ هستند و ابراز امیدواری کردند او شرکت در این انتخابات را اعلام نکند یا حداقل قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای از قصد خود برای شرکت در انتخابات خبر ندهد، زیرا در این صورت انتخاب مجدد آن‌ها در سنا سخت می‌شود.

طی هفته‌های گذشته دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری‌های آمریکایی اعلام کرده است حدس می‌زند تنها یک ایده او را از بازگشت به کاخ سفید دور نگه دارد و از آنچه که در حال حاضر در کشورش اتفاق می‌افتد متنفر است، زیرا زمانی که او در کاخ سفید بود اوضاع آمریکا بهتر بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.