دستور رئیس قوه قضائیه برای شفافیت در قوانین ‌

علیرضا زندیان در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح جزئیاتی از نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس قوه قضائیه پرداخت و اظهار داشت: در جلسه دیروز که در یک فضای کاملا صمیمانه برگزار شد، درباره مشکلات و راهکار‌های حل مهم‌ترین مسائل قضایی مرتبط با حوزه اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان‌ اینکه رئیس دستگاه قضا بر افزایش شفافیت در قوانین و تحقق عدالت اجتماعی در کشور تاکید داشت، افزود: در این جلسه بر تداوم تشکیل این نوع جلسات در راستای هم‌افزایی، تبادل نظر و همکاری دو قوه برای رفع مشکلات مردم به‌ویژه مسائل اقتصادی و تولیدی تأکید شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی   با یادآوری اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان "سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" نامگذاری شده است، تصریح کرد: مجلس و دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال عزم خود را جزم کرده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود در محاکم قضایی و ادارات تعزیراتی استان‌ها و شهرستان‌ها واحد یا کارگروهی تشکیل تا به رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان واقعی بپردازند.

زندیان با اشاره به پایین بودن حقوق و مزایای قضات و پرسنل دادگستری، بر حمایت خود و اعضای کمیسیون اقتصادی از اجرای "طرح تسری همسان‌سازی حقوق تلاشگران دستگاه قضا تأکید کرد و بیان داشت: باید دغدغه‌های زحمت‌کشان این حوزه رفع شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس با قدردانی از زحمات کارکنان دادگستری استان کردستان و شهرهای بیجار و یاسوکند، تعیین رابط دادگستری با نمایندگان و دفاتر آنان را خواستار شد و یادآور شد: مشکلات و درخواست‌های مربوط به حوزه قضایی از این طریق با هم‌اندیشی مورد رسیدگی قرار گیرد.

زندیان از از تشکیل کارگروه ویژه میان کمیسیون اقتصادی و قوه قضاییه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نشست درباره پرونده‌های مشمول ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس و پرونده‌های تحقیق و تفحص، از ریاست قوه قضاییه درخواست شد که دستگاه قضایی توجه ویژه به این موضوعات مهم داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.