رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار خودرو بی مشتری ماند/ قیمت محصولات ایران خودرو + جدول

کدخبر: ۴۴۶۸۴۰
اقتصادنیوز: امروز 20 مهر 1400 ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که معامله همانند روز گذشته در بازار صورت نمی گیرد و قیمت خودرو شکل نزولی خود را حفظ کرده است.
بازار خودرو بی مشتری ماند/ قیمت محصولات ایران خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ فعالان بازار خودرو معتقدند کاهش قیمت دلار در تشدید رکود بازار خرید و فروش خودرو اثر قابل توجهی داشته است، نرخ دلار از حدود یک هفته گذشته شکل نزولی به خود گرفت و کاهشی شد، در روزهای اول بازار خودرو در برابر نزولی شدن قیمت دلار مقاومت کرد و به رویه خود در بازار  ادامه داد، اما با تداوم نوسان کاهشی شدن قیمت دلار بازار خودرو هم از موضع خود عقب نشینی کرد و طی 3 روز گذشته شکل نزولی به خود گرفت.

اما آنچه شاید بیش از همه بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده بی ثباتی است که در بازار حاکم است، نبود ثبات موجب شده تا کمتر خریداری حاضر به خرید خوردو آن هم در شرایط فعلی بازار شود، در شرایط کنونی عده ای خوشبین به افزایش قیمت ها هستند و حاضر به فروش خودروهای خود نیستند و عده ای دیگر امید به کاهش قیمت خودرو بسته اند و تا ثابت شدن بازار تمایلی برای خرید از خود نشان نمی دهند. در این شرایط امروز 20 مهر 1400 محصولات پرتیراژ ایران خودرو افتی 1 تا 2 میلیون را تجربه کردند و برخی خودروها نیز ثبات قیمت را پیش گرفتند.  

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  » و « سمند سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»  اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار افت دو میلیونی قیمت داشته اند و «رانا پلاس»، «دنا معمولی» ، «پژو 206 تیپ 2» و « پژو 206 تیپ 5» افت یک میلیونی قیمت را در بازار تجربه کردند و «سمند LX با موتورEF7» ،« سمند سورن پلاس » و «پژو 206 صندوقدار» نیز بدون تغییر قیمت در بازار قیمت خوردند.

با توجه به ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک» امروز با افت دو میلیون تومانی در بازار به 465 میلیون تومان رسید و «دنا معمولی» نیز با افت یک میلیون تومانی در بازار 324 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

رصد بازار خودرو همچنین نشان دهنده آن است که در میان  محصولات ایران خودرو امروز « پژو 206 تیپ 2» با افت یک میلیونی در بازار  249 میلیون تومان معامله شد و قیمت «پژو 206 تیپ 5» نیز در بازار به 293 میلیون تومان رسید، اما مدل صندوقدار این خودرو امروز بدون تغییر در بازار 288 میلیون عرضه شد.

با توجه به روند بازار می توان گفت «رانا پلاس» نیز امروز افتی یک میلیونی داشت و قیمت آن به 270 میلیون تومان در بازار رسید.

در مقابل خودروهایی که امروز افت قیمت داشتند «سمند LX با موتورEF7» ،« سمند سورن پلاس » و «پژو 206 صندوقدار» نیز بدون تغییر قیمت در بازار قیمت خوردند. با این شرایط  «سمند سورن پلاس» امروز در بازار امروز با قیمت 311 میلیون تومان در بازار عرضه شد و «سمند LX با موتورEF7» نیز در بازار 263 میلیون تومان قیمت خورد از سوی دیگر «پژو 206 صندوقدار» نیز با قیمت 288 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

 

ایران 20

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید