ریابکوف: آمریکا منطق و خواسته‌های ما را گوش نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری تاس، مذاکرات بین معاون وزیر خارجه روسیه و همتای آمریکایی‌اش که بیش از یک ساعت و نیم در ساختمان وزارت خارجه ادامه داشت، پایان یافت.

مذاکرات پشت درهای بسته بین سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و ویکتوریا نولاند، همتای آمریکایی او در ساختمان وزارت خارجه روسیه برگزار شد و نولاند پنج دقیقه بعد از پایان جلسات سوار بر خودرواش شده و بدون پاسخ به سوالات خبرنگاران محل را ترک کرد.

ریابکوف گفت، صحبت با نولاند بسیار صریح بود؛ اما مواضع دو طرف همچنان به شکل کامل همسو و منطبق نیست.

این مقام روس اشاره کرد: موضوع اوکراین با نولاند بررسی نشد. تاکنون موضوع ویزاها، فعالیت کنسولی و حضور کارمندان دیپلمات روس در آمریکا و آمریکایی‌ها در روسیه بهبود نیافته است. ما با صراحت تمام درباره این موضوع با نولاند صحبت کردیم و آمریکایی‌ها به منطق و خواسته‌های ما گوش نمی‌دهند؛ اما با این وجود مذاکرات مفید بود.

ریابکوف ادامه داد: مسکو تا زمانی که تلاش‌های بیشتری برای عادی سازی انجام نگیرد نامساعدتر شدن روابط با آمریکا را بعید نمی‌داند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: هیچ پیشرفتی وجود ندارد.

ریابکوف اشاره کرد، مسکو تعلیق فعالیت هیئت‌های دیپلماتیک روسیه و آمریکا را بعید نمی‌داند؛ اما تمایل به اجتناب از این سناریو دارد.

او اشاره کرد: روی افزایش بحث‌ها و انجام رایزنی‌های تخصصی توافق شد، مضاف اینکه رایزنی‌های بیشتر درباره برخی بخش‌های روابط دوجانبه، ویزاها و فعالیت‌ هیئت‌های دیپلماتیک انجام شود.

انتهای پیام

  •  
  •  
  •  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.