واکنش فوری آمریکا به نتایج انتخابات عراق

«جن پساکی» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در جمعه خبرنگاران، برگزاری انتخابات عراق را «که تا حد زیادی در فضای مسالمت‌آمیز برگزار شده است»، تبریک گفت.

به گزارش رویترز، پساکی تصریح کرد: ما موفقیت دولت عراق در عمل به وعده‌های خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام را تبریک می‌گوییم».

وی با بیان اینکه واشنگتن منتظر تأیید رسمی نتایج انتخابات پارلمانی عراق است، افزود: «ما امیدواریم که به محض تأیید شدن نتایج نهایی انتخابات، اعضای جدید پارلمان دولتی برآمده از اراده ملت عراق انتخاب کنند».

در پی اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی عراق، کمیساریای انتخابات این کشور نتایحج را از وب‌سایت خود حذف کرد.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات لحظاتی قبل نتایج اعلام شده انتخابات پارلمانی عراق را از وب‌سایت خود حذف کرد.

 کمیساریای عالی انتخابات عراق پیش از این اعلام کرده بود که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق روز گذشته اعلام شد و تعداد کرسی های کسب شده از سوی گروه‌های سیاسی در اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام مشخص شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت.

 بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، جریان صدر با 73 کرسی، در صدر قرار دارد و به دنبال آن ائتلاف تقدم با 38، ائتلاف دولت قانون با 37، حزب دموکرات کردستان با 32، ائتلاف کردستان با 17، اتحادیه مهینی کردستان با 15، ائتلاف عزم با 15، ائتلاف فتح با 14، جنبش امتداد با 9، الجیل الجدید با 9، اتحاد اسلامی با 4، جنبش بابلیون با 4، تصمیم با 3، جریان حکمت با 2 و ائتلاف النصر با 2 کرسی در رتبه های بعدی قرار دارند.

ائتلاف‌‎های الفتح، دولة القانون، عصائب اهل‎ الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده‎ اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.