خط و نشان قاطعانه مقام ارشد هوافضای سپاه برای دشمنان

سردار سرتیپ پاسدار رضا شبان فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت، با بیان اینکه بحمدالله در این رزمایش بر اساس تمامی اهدافی که از قبل تعیین شده بود در بخش های مختلف کشف، شناسایی، ردگیری و مقابله با اهداف موفقیت لازم کسب شد.

وی گفت: رزمایش‌ها برای تمرین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بومی و خلاقانه نیروهای نظامی و احصاء نقاط قوت و ضعف است که بحمدالله در این رزمایش به خوبی این هدف به دست آمد، همچنین ما در این رزمایش توانستیم برای اولین بار بخشی از سامانه‌های بومی خودمان را مانند سامانه راداری قدس و سامانه بومی ضد کروز دزفول در مدار عملیاتی مورد استفاده قرار دهیم.

سردار شبان در تشریح دیگر اقدامات جدید پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم، استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که در این رزمایش برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت و در مقابله با تهدیدات همه جانبه و پر حجم بعنوان یک دستیار و تصمیم‌یار بسیار قوی، کمک حال رزمندگان پدافند هوایی در اداره و مدیریت صحیح و به موقع مقابله با تهدیدات است.

هشدار مقام ارشد هوافضای سپاه به متجاوزان

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: این سامانه برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفت و توانستیم با تهدیدات بسیار پرحجم با استفاده از این سامانه در کنار دانش و تجربیات ارزشمند افسران جوان پدافند هوایی مقابله کنیم.

وی تأکید کرد: ما امروز هیچ سامانه‌ای که از خارج تهیه شده باشد را استفاده نکردیم و با تولیدات بومی داخلی‌مان مبتنی بر آخرین فناوری‌های روز دنیا می‌توانیم بعنوان یک سرباز به ملت شریف ایران اسلامی قول بدهیم که پاسخ محکم و دندان‌شکنی را به هرگونه تجاوز به مرزهای پرگهر ایران اسلامی بدهیم.

سردار شبان با تأکید بر اینکه در این رزمایش مقابله با اهداف پرحجم، همه‌جانبه و ۳۶۰ درجه و در محیط جنگ الکترونیک با سناریوهای بسیار سختگیرانه و پیچیده در دستور کارمان قرار داشت، گفت: مقابله با اهداف دورایستا و اهداف پرسه‌زن بر اساس آخرین برآوردهای اطلاعاتی از جمله اقدامات صورت گرفته در این رزمایش بود.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در پایان گفت: با استفاده از سامانه‌های بومی و دستاوردهای داخلی توانستیم در مقابله با اهداف پرحجم و همه جانبه عملکرد موفقی داشته باشیم و به تمام اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش برسیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.