دستور رئیسی به وزیر ورزش برای پرداخت سریع پاداش‌های قهرمانی

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس در دیدار صمیمی با جمعی از قهرمانان ورزشی با تبریک افتخارآفرینی این ورزشکاران به آنان و نیز ملت ایران بابت داشتن چنین ورزشکارانی، گفت: قهرمانی و افتخارآفرینی شما، باعث شادی دل بسیاری از جوانان و مردم در ایران، منطقه و جهان شد که لازم است از شما ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران تیم‌های ورزشی قدردانی ‌کنم.

رئیس جمهور گفت: از پدران و مادران شما ورزشکاران نیز قدردانی می‌کنم که دعای خیرشان بدرقه راه شما بود و شما را به گونه‌ای تربیت کردند که در میدان‌های ورزشی با توسل به نام و یاد ائمه حضور پیدا می‌کنید و پس از کسب موفقیت نیز شکر خدا را به جای می‌آورید که این بسیار زیباست.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز توصیه به ورزش توصیه به یک معروف بسیار مهم است، گفت: چه ورزش همگانی که باعث تضمین سلامت جسم و جان می‌شود و چه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی همواره باید مورد توجه باشد و دولت در این زمینه وظیفه سنگین حمایت، هدایت و نظارت را برعهده دارد.

آقای رئیسی گفت: دولت موظف است دغدغه‌های شما قهرمانان از جمله اشتغال و مسکن را تامین کند تا بتوانید با تمرکز بر تمرینات ورزشی، مهارت‌های خود را ارتقا دهید و موفقیت‌های بزرگتر کسب کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز در رقابت‌های اخیر ورزشی جهانی، بسیار خوش درخشید و همچون ایران نام‌آور شد، به وزیر ورزش دستور داد: پاداش‌های قهرمانان ورزشی سریع پرداخت شود.

آیت‌الله رئیسی درباره اهمیت حضور نمایندگان ایران در مجامع و اتحادیه‌های جهانی ورزش، گفت: تلاش برای حضور در این سازمان‌ها باید با محوریت تأمین منافع کشور دنبال شود.

دکتر رئیسی همچنین در واکنش به درخواست قهرمانان ورزشی درباره تأمین مسکن گفت: دولت سیزدهم برنامه گسترده و جامعی برای تأمین مسکن برای آحاد مختلف جامعه دارد و حتماً تلاش خواهد کرد مسکن قهرمانان ورزشی نیز تامین شود.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی ورزشکاران در دوره تبلیغات انتخاباتی برای انتصاب مسئولان ورزشی و غیرسیاسی در رأس وزارت ورزش، گفت: دولت سیزدهم یک نفر از میان خود ورزشکاران را به عنوان وزیر معرفی کرد و بنده به ایشان تأکید می‌کنم رفع دغدغه‌های شما را با جدیت بیشتری دنبال کند.

آیت‌الله رئیسی گفت: شما ورزشکاران جلوه‌ها و الگوهای «ما می‌توانیم» برای جوانان کشور هستید و باید برای ادامه موفقیت‌هایتان تلاش کنید، چرا که حفظ جایگاه قهرمانی از کسب یک مدال هم سخت‌تر است.

رئیس جمهور گفت: ارزش شما ورزشکاران فقط به مدال و موفقیت ورزشی نیست، بلکه ارزش واقعی شما به جایگاه پهلوانی شما در دفاع از مظلوم و ارزش‌های نظام اسلامی است. اینکه ورزشکاری مدال خود را به امام رضا(ع) یا به خانواده شهیدی اهدا کند، ارزش مدال و قهرمانی او را بالاتر هم می‌برد.

پیش از سخنان رئیس جمهور نیز ورزشکاران در سخنانی به بیان نظرات و درخواست‌های خود پرداختند.

آیت‌الله رئیسی در پایان این مراسم هدایایی را به رسم یادبود به این ورزشکاران تقدیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.