چوب حراج به تجهیزات تاریخی سفر انسان به ماه+عکس

به گزارش دیلی‌میل، حراجی RR، قطعاتی تاریخی از سفر انسان‌ها به ماه از جمله لیست بررسی یوجین سرنان، دستکش آلن ‌شپرد و چندین مورد دیگر را به حراج گذاشته است.

" یوجین سرنان" (Eugene Cernan)، فضانورد ناسا، کسی بود که لیست بررسی (چک‌ لیست) ماموریت آپولو۱۷ را در سال ۱۹۷۲ در دست داشت و این آخرین باری بود که یک انسان پا بر ماه گذاشت. این لیست تاریخی اکنون در دسترس است.

حراجی RR، چندین مورد از وسایل کاوش تاریخی فضا را به حراج گذاشته است در میان این موارد یک لیست بررسی وجود دارد که راهنمایی برای فعالیت‌های خارج از فضاپیما بوده و روش‌های آماده‌سازی و نقشه‌ای ساده ‌سازی شده از مسیرها فراهم می‌کرده است. این کتابچه همچنین شامل یادداشت‌های "سرنان" است که برای سخرانی در چهارم دسامبر آماده کرده بود. آخرین سخنانی که از ماه شنیده شد.

سایر مواردی که در این حراجی وجود دارند شامل کیف شخصی "باز آلدرین" (Buzz Aldrin) در ماموریت آپولو۱۱ و دستکش فضایی "آلن شپرد" (Alan Shepard) است.

فرمانده "سرنان"، که فرمانده بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده بوده است، دومین آمریکایی بود که بر روی ماه قدم گذاشت. او فرمانده ماموریت آپولو ۱۷ بود.

در دسامبر سال ۱۹۷۲، او تبدیل به آخرین فردی شد که روی ماه قدم گذاشته است و به عنوان آخرین نفر به درون ماژول آپولو بازگشت. او پیش از ترک ماه در حالی که کنار پرچم آمریکا ایستاده بود پیامی به زمین مخابره کرد.

"سرنان" لیست بررسی خود را روی مچ دست چپ خود بسته بود. این لیست به مدت ۷ ساعت و ۱۵ دقیقه در معرض محیط  ماه بوده است.

حراجی RR تخمین می‌زند که قیمت این لیست تا قیمت ۸۰۰ هزار دلار پیش برود. این حراجی در روز ۲۱ اکتبر به پایان می‌رسد.

"آلدرین" که یکی از اعضای ماموریت آپولو ۱۱ بود، دومین فردی بود که در تاریخ ۲۰ ژوئیه سال ۱۹۶۹  پا بر ماه گذاشت. او کیف شخصی‌اش را با خود به همراه داشت و این کیف نیز اکنون در حراجی قرار دارد. روی این کیف امضا و نوشته‌ای از این فضانورد ناسا دیده می‌شود و قیمت آن ۲۵۰ هزار دلار برآورد شده است.

یکی دیگر از مواردی که در این حراجی به فروش می‌رود، دستکش اولین فرد آمریکایی است که به فضا رفت.

این دستکش متعلق به شپرد بوده که در برنامه فضایی مرکوری مورد استفاده قرار گرفته است. برنامه فضایی مرکوری اولین برنامه فضایی سرنشین‌دار ناسا است که در سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۳ انجام گرفت.

شپرد در تاریخ پنجم مه سال ۱۹۶۱ یک ماه پس از "یوری گاگارین" (Yuri Gagarin) فضانورد شوروی، به فضا رفت.

"شپرد" این دستکش را به مدت ۱۵ دقیقه و ۲۲ ثانیه به دست چپ خود داشت. نام شپرد نیز درون این دستکش نوشته شده است. قیمت آن نیز بیش از ۷۵۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.