اولتیماتوم جدی حماس به اسرائیل

منابع فلسطینی اعلام کردند حماس به رژیم صهیونیستی مهلت داده که تا روز سه شنبه هشت میلیون دلار از کمک مالی قطر را به این جنبش تحویل بدهد.

روزنامه الایام فلسطین به نقل از یک منبع نزدیک به حماس نوشت: حماس به رژیم صهیونیستی مهلت داده که تا روز سه شنبه هشت میلیون دلار از کمک مالی قطر را به این جنبش تحویل بدهد تا بتواند حقوق کارمندانش را بدهد.

این منبع اعلام کرد: گروه‌های فلسطینی در غزه توافق کرده‌اند که بهتر است دولت کنونی اسرائیل به همین صورت حفظ شود و هیچ گونه تنش و مانعی بر سر راه آن ایجاد نکنند.

این منبع به نقل از شبکه N۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که احتمالا این رژیم اقدامات مهمی را طی ماه‌های آتی درباره غزه اتخاذ کند که از جمله آن ورود کمک مالی قطر به غزه طبق روال گذشته، افزایش تعداد مجوزهای انتقال از غزه به اردن و افزایش مجوزهای انتقال دانشجویان به دانشگاه‌هایی در کرانه باختری و موافقت با اتحاد ۱۹۰۰۰ خانواده فلسطینی است.

در عین حال این منبع اعلام کرد، مصری‌ها به حماس ابلاغ کردند که نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به پیشرفت بزرگی در موضوع تحویل اموال به غزه به خاطر ترس از بین رفتن ثبات دولتش برسد.

هفته گذشته برخی منابع از پیشرفتی در مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و حماس درباره آتش بس صحبت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.