مقام ارشد آمریکایی به لبنان سفر کرد

به نوشته وبگاه شبکه خبری «العربیه» «عاموس هوچشتاین»، مشاور ارشد امنیت جهانی انرژی وزارت خارجه آمریکا در اولین سفر خود به لبنان از زمان انتصاب توسط «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، نقش واشنگتن را به عنوان میانجی بین لبنان و اسرائیل در مورد حل اختلافات دریایی طولانی مدت برعهده دارد.

وزارت خارجه آمریکا درباره اهداف این سفر اعلام کرده که این مقام ارشد آمریکایی در سفر به لبنان، تمایل دولت بایدن برای کمک به لبنان و اسرائیل را در یافتن راه حل متقابل برای حل تنش در مرزهای دریایی مشترک را مطرح خواهد کرد.

انتظار می‌رود این مقام ارشد آمریکایی پس از بیروت به فلسطین اشغالی پرواز کند ، اما هیچ اعلام رسمی در این باره صورت نگرفته است.

پس از چند دور مذاکره، پیشرفتی برای تنش مرزی بینم لبینان و رژیم صهیونیسیتی حاصل نشد.  گفته می‌شود هوچشتاین سعی خواهد کرد مذاکرات متوقف شده را احیا کند.

لبنان در حال مواجهه با بحران بی‌سابقه اقتصادی و مالی است که منجر به کمبود سوخت مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه‌های برق در این کشور شده است. بانک جهانی در مشارکت با آمریکا طرحی را پیشنهاد کرده بود که در آن بیروت به ترتیب گاز طبیعی و برق را از مصر و اردن خریداری ‌می‌ کرد.

انتقال هر دو باید از طریق سوریه انجام شود، که ممکن است  این کشورها را تحت قانون سزار تحت تحریم‌های آمریکا قرار دهد. با این حال، به نظر می‌رسد دولت بایدن حفره‌هایی برای اجرای این معامله در جهت کمک به کمبود انرژی لبنان پیدا کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گزارش دادند که این رژیم تصمیم دارد حصارکشی در مرز لبنان را تسریع کند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در سایه بحران موجود، نیاز به تکمیل حصارکشی در مرز لبنان وجود دارد.

سفر ویژه مقام ارشد آمریکا به لبنان جهت گفت‌وگو درباره بحران انرژی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.