تذکرات نمایندگان درباره مصوبات استانی دولت، حجاب، تسریع در انتخاب وزیر آموزش و پرورش

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از دولتمردان خواست که اجرای مصوبات سفرهای استانی را به صورت جدی مد نظر داشته باشند، چون آنچه بعد از سفر معیار عملکرد دولتمردان قرار می گیرد چگونگی تحقق وعده های آنان است.

غلامحسین کرمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حوزه بین المللی و منطقه ای بیان کرد: به عنوان خادم مردم به برخی از همسایگان این تذکر را بدهم که حق و حقوق همسایگی و حسن همجواری را رعایت نموده و حرمت بزرگ‌تر از خود را به ویژه حرمت کشور و ملت بزرگ ایران را نگه دارند و دچار سوء تفاهم نشده و بازیچه دیگران قرار نگیرند.

وی ضمن تشکر از سفرهای استانی دولت به مناطق مختلف گفت: اجرای مصوبات استانی را به صورت جدی مد نظر داشته باشند، زیرا آنچه بعد از سفر معیار عملکرد دولتمردان قرار می گیرد چگونگی تحقق وعده های آنان به ویژه وعده های مرتبط با معیشت مردم می باشد.

نماینده مردم دشتی در مجلس شورای اسلامی در ادامه در ارتباط با حوزه انتخابیه به دو مساله مهم اجتماعی اشاره کرد و گفت: نرخ بالای بیکاری و عدم توسعه یافتگی دو شهرستان تنگی و دشتستان دو مسال مهم می باشد که با وجود منابع و امکانات خدادادی فراوان زیبنده انقلاب اسلامی نبوده و همچنین حق مردم مومن و ایثار گر منطه نمی باشد.

کرمی همچنین درباره طرح هم ترازی و رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: این موضوع در دستور مجلس قرار گرفته که ان شاء الله آنچه خیر و صلاح است به تصویب می رسد.

وی در ادامه در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش بیان کرد: از جمله پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه حوزه انتخابیه وجود ۱۰۴ کیلومتر مرز آبی با ۲۵ بندر تجاری و صیادی است که به صورت سنتی فعالیت دارند و هر یک از این بنادر می توانند یک استان را از لحاظ درآمد و اشتغال تامین کنند.

تذکرات نمایندگان در خصوص مصوبات استانی دولت، حجاب، تسریع در انتخاب وزیر آموزش و پرورش

نماینده مردم دشتی با اشاره به وجود معادن متعدد و غنی از جمله سنگ گچ، آهک، مرمریت، قیر طبیعی و... در حوزه انتخابیه اش تاکید کرد: تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی و به خصوص خرما و گوجه فرنگی از دیگر پتانسیل های منطقه است.

وی در انتظار از دستگاه های اجرایی از وزیر راه و شهرسازی خواست که توسعه بنادر جهت پهلوگیری کشتی های تجاری با ظرفیت بالا و تکمیل راه های حوزه انتخابیه جهت برقراری ارتباط بین بخش های مرکزی و بخش ساحلی به خصوص در راستای استفاده بهتر از بنادر را در نظر داشته باشد. چون تکمیل راه های ارتباطی قطب کشاورزی منطقه جهت خارج نمودن این مناطق از بن بست و استفاده بیشتر از محصولات منطقه و توانمندی های عشایر خواهد شد.

کرمی از وزیر جهاد کشاورزی و نیرو نیز خواست که تمهیدات لازم برای توسعه بنادر صیادی و استفاده از روش های نوین صید و صیادی را در نظر گیرند.

وی با تاکید بر تاسیس سازمان خرما از وزیر صمت ساماندهی تجارت مرزنشینی و توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد صنایع پتروشیمی بالادستی و پایین دستی را خواستار شد.

نماینده مردم دشتی در پایان از وزیر گردشگری نیز خواست که به توسعه گردشگری در حوزه انتخابیه به خصوص در زمینه ورزش های آبی بپردازد.

سفرهای استانی رییس جمهور با دقت برنامه‌ریزی شود

فرهاد طهماسبی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک آغاز هفته گفت: در ابتدا لازم می‌دانم از رئیس جمهور و هیات دولت بابت اقدامات خوبی که در این دو ماه فعالیت دولت سیزدهم انجام شده، از جمله واکسیناسیون گسترده عموم مردم در مقابل ویروس کرونا و انجام سفرهای استانی و حضور در میان مردم تشکر کنم.

بنا بر گزارش ایسنا، نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس دولت سیزدهم افزود: تربیت، اصلی‌ترین و سرنوشت سازترین مسائله از روز الست تا یوم القیامه است. در ایام شروع سال تحصیلی و شروع فعالیت دولت جدید هستیم. تحول اجتناب ناپذیر بوده و نیاز به مدیریت با برنامه مدون وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در استان‌ها و شهرستان‌ها مدیریت آموزش و پرورش در حالت بلاتکلیفی قرار داشته، گفت: بنابراین رئیس جمهور عنایت فرماید علی رغم اینکه قانوناً مهلت دارند، نسبت به معرفی گزینه وزارت آموزش و پروش تسریع نمایید؛ چرا که برای اجرای تغییر و تحول در جوامع بشری، سنت الهی بر آن است که خداوند پیامبران را از میان امت‌ها انتخاب کرده است. پس انتخاب و معرفی معلمی دلسوز و مجرب از بدنه آموزش و پرورش مورد انتظار عمده فرهنگیان است.

این ‌عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اقدام سفرهای استانی و حضور در میان مردم و اقشار مختلف مردم پسندیده و نیکو است. شنیدن درد دل مردم قابل تقدیر است و بنده هم خسته نباشید عرض می‌کنم اما مردم در این سفرها گلایه‌هایی نیز دارند که به حق و بجاست و آن هم شاید ناشی از عدم دقت در برنامه‌ریزی سفرها است. در سفر اخیر به استان پهناور فارس با حدود ۳۶ شهرستان در یک روز نارضایتی هایی را در اکثر شهرستان‌ها به وجود آمد و شایسته نبود با زحماتی که متحمل شدید شاهد نارضایتی باشیم.

علی‌اف مراقب خشم ملتها باشد

احمد راستینه در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس گفت: ملت ایران، آذربایجان و افغانستان همپیوستگی تاریخی با هم داشته و به آقای الهام علی اف هشدار می دهم که مراقب خشم ملتها باشد. ملتهای منطقه همواره کنار هم بوده و این پیوستگی به امید الهی ادامه خواهد داشت.

بنا بر گزارش ایسنا، وی در ادامه ضمن تبریک هفته تربیت بدنی گفت: فرارسیدن این هفته را به همه اهالی ورزش و مدال آوران المپیک تبریک می گویم رسیدگی به دغدغه های ورزشکاران که بارها در حضور مقام رهبری در خصوص مسکن و اشتغال فراهم شده باید با اولویت دنبال شود از اقدام پهلوان محمدرضا گرایی در اعطای مدال خود به شهید گمنامی که از او معجزه دیده بود تقدیر می کنیم. در فدراسیون فوتبال اقداماتی دارد روی می دهد که نیازمند بررسی است. اظهارات عجزگونه ای که به گوش می رسد زیبنده نمی باشد. آقای عزیزی خادم شما از خانواده متدینی هستید و این اظهارات زیبنده شما نیست.

تذکرات نمایندگان در خصوص مصوبات استانی دولت، حجاب، تسریع در انتخاب وزیر آموزش و پرورش

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: در بحث تغییر پوشاک در جامعه اتفاقات عجیبی در حال روی دادن است؛ برادران نیروی انتظامی و دستگاه های فرهنگی در خواب خرگوشی فرو نروند مشکلات اقتصادی نباید زمینه نابهنجاری در پوشش را ایجاد کند. این نوع پوشش قابل قبول جامعه و بچه های انقلابی نیست؛ ساماندهی این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد. 

وی در پایان ضمن قدردانی از سفرهای استانی رئیس جمهور خواستار برنامه ریزی های تخصصی تر و جامع تر در این سفرها شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.