آخرین وضعیت قیمت کالای مهم در بازار؛

رشد 71 درصدی قیمت کالاهای اساسی در شهریور

کدخبر: ۴۴۸۷۵۸
اقتصادنیوز : بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در شهریور سال جاری «شکر سفید» نسبت به مدت مشابه سال قبل با 71.6درصد افزایش بیشترین رشد قیمت را در میان کالای اساسی و مهم به خود اختصاص داد.
رشد 71 درصدی قیمت کالاهای اساسی در شهریور

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رکورددار رشد قیمت در حالی در اولین فصل سال جاری به «شکر سفید» اختصاص یافت که این کالای اساسی در مرداد ماه نیز رکودار رشد قیمت در بازار بود و رشد 63.4 درصدی را در این ماه ثبت کرده بود، اما این روند در شهریور ماه تداوم داشت به همین دلیل همچنان شکر سفید بیشترین رشد قیمت را برای دوم ماه پیاپی به خود اختصاص داد.

وضعیت قیمت کالای اساسی

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، در شهریور ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم «شکر سفید» به‌طور میانگین به  بیش از 14 هزار تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با قیمت 8 هزارو 182 تومان رشد 71.6 درصد داشته است.

از سوی دیگر داده های اعلام شده از روند قیمت کالای اساسی و مهم در شهریور 1400 نشان دهنده آن است که در میان 8 گروه کالای اساسی که شامل «برنج پاکستان باسماتی»، «برنج تایلندی (غیر از هومالی)»، «برنج طارم اعلا»، «برنج داخلی هاشمی درجه یک»، «شکر سفید»، «گوشت گوساله»، «گوشت گوسفندی (مخلوط)» و «گوشت مرغ تازه» می شود در شهریور 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد قیمت 28 تا 71درصدی کالای اساسی در بازار بودیم.

قیمت سایر کالای اساسی

از سوی دیگر ارزیابی سایر کالای اساسی در شهریور ماه نشان دهنده آن است که قیمت هر کیلوگرم «برنج پاکستانی باسماتی» نیز در مدت زمان مورد بررسی به‌ طور میانگین 26 هزار و 338 تومان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 28.4 درصدی داشته است.

«برنج تایلندی(غیر از هومالی) » نیز در مدت زمان مورد بررسی به بیش از 16 هزار تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 55.9 درصدی را ثبت کرده است.

«برنج داخلی هاشمی» نیز با قیمت 42 هزار و 823 تومان در بازار عرضه شد  که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 63.1 درصد رشد قیمت داشت.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی (مخلوط) نیز به‌طور میانگین به 134هزار و 192 تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38.3 درصد رشد را داشته است.

بنابراین گزارش، متوسط قیمت هر کیلوگرم «گوشت مرغ تازه» درشهریور سال ۱۴۰۰ به 27 هزار و 348 تومان رسید و رشد 58.1 را تجربه کرد، این در حالی که در مدت مشابه سال قبل گوشت مرغ تازه با قیمت 17 هزار و 301 تومان در بازار عرضه می شد.

photo_۲۰۲۱-۱۰-۲۰_۱۳-۵۰-۴۱

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید