تحریم‌ های جدید اتحادیه اروپا علیه بلاروس

تاس گزارش داد، شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا به مقابله با حملات مداوم که از سوی رژیم بلاروس راه اندازی شده است، با اتخاذ تدابیر محدود کننده بیشتر علیه اشخاص و نهادهای حقوقی مطابق با رویکرد تدریجی خود، ادامه می‌دهد.

براساس این بیانیه، شورای اروپا هیچ تلاشی را از سوی کشورهای ثالث برای کمک به مهاجران جهت مقاصد سیاسی نمی‌پذیرد. این سازمان همه حملات ترکیبی در مرزهای اتحادیه اروپا را محکوم می‌کند و بر اساس آن پاسخ می‌دهد.

اورزولا فون در لاین، رهبر کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که بروکسل در حال مذاکره با مقامات کشورهایی است که مهاجران از طریق بلاروس به اتحادیه اروپا می‌آیند.

وی افزود: جان هیچ شخصی نباید برای مقاصد و اهداف سیاسی در معرض خطر قرار بگیرد.

فون در لاین اظهار کرد که کمیسیون اروپا هزینه ساخت دیوارهای مرزی در مرزهای اتحادیه اروپا را که کشورهای اروپای شرقی بر آن اصرار داشتند، تامین نمی‌کند.

من کاملا آگاه بودم که دیدگاه دیرینه‌ای در کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا وجود دارد که هیچ گونه بودجه‌ای برای سیم خاردار و دیوارها وجود نخواهد داشت.

در اواخر ماه مه، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفت که کشورش به عنوان یک مانع در مسیرهای مهاجران غیرقانونی بوده است، اما به دلیل فشارهای سیاسی غرب، مینسک ممکن است به این فکر کند که آیا ارزش ادامه این کار را دارد یا خیر. لهستان به دلیل وضعیت مهاجران در مناطق مرزی بلاروس وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.