گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

پیشروی طلا زیر سایه کاهش خوش‌بینی‌های مقامات بانک‌های مرکزی مهم دنیا

کدخبر: ۴۴۹۸۶۷
اقتصادنیوز: موضع بانک‌‌های مرکزی در مورد رشد فزاینده اقتصادی و گذرا بودن تورم تعدیل شد و قیمت طلا رشد کرد. شیبا آی ان یو با بازدهی خیره‌کننده در هفت روز گذشته توانست جایگاه یازدهم در میان رمزارزها را تجربه کند.
پیشروی طلا زیر سایه کاهش خوش‌بینی‌های مقامات بانک‌های مرکزی مهم دنیا

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلا در معاملات روز جمعه رقم‌هایی نزدیک به 1815 دلار را به ثبت رساند، اما در نهایت روی 1792 دلار قرار گرفت. بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. قیمت طلا معاملات امروز را با روند صعودی آغاز کرد و در ساعت 12 و 10 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1801 دلار قرار گرفت. در حالی که عمده اظهارنظرهای اخیر مقامات بانک‌های مرکزی مهم دنیا، حاکی از افزایش سرعت رشد اقتصادی و گذرا بودن تورم بود، دی کاس، عضو بانک مرکزی اروپا معتقد است، بازبینی چشم‌انداز اقتصادی برای سال جاری نشان‌دهنده کاهش سرعت رشد اقتصادی است و در ماه‌های آتی شاهد افزایش نسبی نرخ تورم خواهیم بود. در صورت صحت اظهارات این مقام بانک مرکزی اروپا رشد قیمت طلا قابل درک خواهد بود.

قیمت بیت‌کوین و اتریوم افزایش یافت

تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بود و قیمت این ارز دیجیتال در ساعت 12 و 27 دقیقه صبح به وقت ایران روی 62 هزار و 726 دلار قرار داشت. سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 1.18 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 5.5 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته تغییراتی مثبت را به ثبت رسانده و روی 4 هزار و 124 دلار قرار گرفته بود. سرمایه بازار اتریوم در حدود 488 میلیارد دلار بود و بیشترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5.2 درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.

کدام ارز دیجیتال بازدهی 7 روزه خیره‌کننده داشت؟

ارز دیجیتالی که در 7 روز گذشته بازدهی خیره‌کننده‌ای داشت، شیبا آی ان یو بود. قیمت این ارز دیجیتال در 7 روز گذشته حدود 45 درصد بالا رفته و سرمایه بازار آن به 15 میلیارد و 302 میلیون دلار رسیده بود. در ساعت 12 و 41 دقیقه عصر به وقت ایران شیبا آی ان یو جایگاه 13 ام را در میان ارزهای دیجیتال داشت. این ارز دیجیتال در روز گذشته رکورد قیمتی خود را به ثبت رساند و جایگاه 11 ام را تجربه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید