موضع جدید آمریکا درباره آغاز مذاکرات برجامی

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود: «ایالات متحده از مشارکت اتحادیه اروپا با ایران حمایت کامل می‌کند، اما مقصد نهایی برای گفت‌وگوها باید در وین باشد. اگر هدف ایرانی‌ها بازگشت به برجام است، همانطور که ادعا می‌کنند، باید درچارچوب مذاکرات وین مشارکت داشته باشند.»

همزمان روز دوشنبه، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و تداوم انفعال اروپا در قبال تعهداتش پیرامون برجام ادعا کرد: اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای از سرگرفتن گفتگوهای تمامی طرف‌ها در وین دریغ نخواهند کرد.

این در حالیست که علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر از سفر به بروکسل جهت مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه خبر داد و نوشت: روز چهارشنبه، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام را در بروکسل ملاقات خواهم کرد تا گفتگوهایمان را درباره مذاکرات نتیجه محور ادامه دهیم.

وی ادامه داد: ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری، قطعاً نمی‌تواند موانع پیش روی «مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه» را بردارد، بلکه بر پیچیدگی‌های فراوان مذاکرات خواهد افزود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.