اصلاح‌طلبان سکوت نکرده‌اند/ آینده متعلق به آنهاست
سکوت معنادار اصلاح‌طلبان از فردای انتخابات ۱۴۰۰ این موضوع را به اذهان متبادر می‌کند که این جریان سیاسی در کشور دچار نوعی شوک یا انزوای سیاسی شده است.

البته چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب همواره بر این موضوع تأکید داشته‌اند که فراز و نشیب‌های سیاسی در کشور همواره موجب رشد و حتی پویایی این جریان سیاسی شده است. شاهد مثال آنها نیز پیروزی خیره کننده لیست امید در سال ۹۴، آن هم پس از رد صلاحیت‌های گسترده از سوی شورای نگهبان است.

مرتضی الویری، نماینده ادوار مجلس و شهردار اسبق تهران، نیز در طیف اصلاح طلبانی قرار دارد که کنش اصلاح طلبی را محدود به زمان مشخصی نمی‌داند و آن را یک فعل پویا و همواره با امکان وقوع می‌داند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص لزوم اصلاحات در کشور سخن از احتمالی به میان می‌آورد که تحقق آن شاید کمی سخت به نظر برسد. او می‌گوید؛ «شاید شخص سید ابراهیم رئیسی در آینده دست به اقدامات اصلاحی در کشور بزند که مطلوب نظر جریان اصلاحات نیز باشد.»

اصلاح‌طلبان سکوت نکرده‌اند

الویری در گفت‌وگو با قرن نو، ضمن رد هرگونه سکون در جریان اصلاحات؛ آن هم پس از به قدرت رسیدن رئیسی، اظهار داشت: سکوتی در کار نیست، بلکه اصلاح‌طلبان به انتظار نشسته‌اند تا عمکلرد دولت جدید و شخص آقای رئیسی مشخص شود.

باید به دولت رئیسی فرصت داد

وی گفت: بنده معتقدم که باید به رئیس‌‎جمهور منتخب فرصت داد تا عیار کار وی مشخص شود.

بهانه ای از سوی اصولگرایان پذیرفتنی نیست

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به فرصت به وجود آمده برای «اصولگرایان»، بیان داشت: امروز حاکمیت به صورت یکپارچه در اختیار اصولگرایان قرار گرفته و دیگر بهانه‌ای از جانب ایشان در خصوص عدم تحقق وعده‌های داده شده، پذیرفتنی نیست.

الویری تأکید کرد: زمانی می‌توان عملکرد دولت سیزدهم را مورد قضاوت و داوری قرار داد که فرصت لازم به ایشان داده شده باشد، بر همین اساس نباید در خصوص عملکرد احتمالی دولت مستقر پیش داوری کرد.

آینده متعلق به اصلاح طلبان است

این سیاستمدار اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اصلاح‌طلبان با روند فعلی به انزوا بروند؟، بیان داشت: تفکر اصلاح‌طلبی هرگز متوقف نخواهد شد و آینده متعلق به اصلاح طلبان است.

شاید رئیسی دست به اصلاحات مورد نظر اصلاح طلبان بزند

وی گفت: حتی این امکان وجود دارد دولت سید ابراهیم رئیسی دست به اصلاحاتی در کشور بزند که مطلوب نظر اصلاح طلبان است. اگر این اتفاق رخ بدهد جریان اصلاحات از اصولگرایان تشکر نیز خواهد کرد.

الویری اظهار داشت: اگر دولت کنونی نتواند اصلاحاتی که کشور نیاز دارد را رقم بزند، در آینده شاهد تغییرات جدید در عرصه سیاست‌ورزی داخلی خواهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.